Thursday, December 5, 2019

Komunis Bangkit...

Bila anak cucu Komunis berada dalam sistem pentadbiran negara!!!
Kenyataan Ronnie Liu yang memerintahkan polis agar tidak menyiasat perhimpunan anggota-anggota komunis yang diadakan di New Era College University 1 Disember lalu, mengundang pelbagai tanggapan namun pada masa yang sama, membenarkan banyak teori sebelum ini tentang penguasaan dan iltizam anak cucu pengganas komunis untuk cuba mengubah lanskap dan latarbelakang sejarah negara.

Berbanding Nga Kor Ming, Ngeh Kor Ham, Hannah Yeoh, Jamaliah Jamaluddin, Liew Chin Tong dan berapa ramai lagi pemimpin DAP yang mewarisi secupak darah komunis dalam tubuh badan mereka, Ronnie Liu adalah yang paling ranggi dan paling berlagak dengan ahli keluarga komunisnya.

Perhimpunan anggota komunis di Kajang terdedah kepada umum apabila Ronnie Liu memuatnaikkan berita tersebut selain memaparkan gambar-gambar perhimpunan berkenaan di Facebook peribadinya yang kemudian dipadamkan setelah keadaan menjadi kecoh.

Ronnie ketika berucap mendedahkan beliau hadir ke perjumpaan itu atas kapasiti peribadi untuk memperingati penglibatan datuknya bagi membebaskan Malaya daripada British selepas berjaya menghalau Jepun keluar daripada negara ini. Dedah Ronnie, datuknya kemudian dibuang negara ke China selepas ditangkap. (RUJUK SINI)

Pertemuan kira-kira 300 individu termasuk bekas ahli kumpulan Parti Komunis Malaya (PKM) di sebuah dewan di Kajang kelmarin bertujuan menghargai perdamaian yang dikecapi hasil perjanjian 30 tahun lalu, kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sungai Pelek, Ronnie Liu. (RUJUK SINI)

Polis perlu faham bahawa perhimpunan bekas anggota Parti Komunis Malaya (PKM) adalah bagi memperingati perjanjian damai dan bukan cubaan untuk menghidupkan kembali fahaman komunis, kata Adun Sungai Pelek, Ronnie Liu.(RUJUK SINI)

Pemimpin DAP Ronnie Liu yang baru-baru ini menjadi tumpuan susulan kritikannya terhadap Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad, memuji pendirian pengerusi PH itu berhubung isu abu mayat pemimpin komunis Chin Peng. Pada satu majlis di Kajang bagi memperingati ulang tahun ke-30 Perjanjian Damai Hat Yai (1989) hari ini, Liu berkata pendirian Mahathir patut dipuji. (RUJUK SINI)

Barangkali benarlah kejayaan terbesar DAP ialah penghapusan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA). Sewaktu ISA masih wujud, anak cucu komunis ini tidak begitu berani bersuara, apatah lagi mahu menceritakan tentang rasa bangga mereka dengan keganasan komunis ahli keluarga mereka. Setelah ISA dihapuskan pada 15 September 2011 dan digantikan dengan dua undang-undang pencegahan lainnya.

DAP dan PKR merupakan antara yang paling lantang dan paling agresif memperjuangkan penghapusan ISA sebelum itu. Keakuran Najib Razak yang merupakan Perdana Menteri Malaysia waktu itu untuk menghapuskan ISA, akhirnya menunjukkan hasil yang sangat buruk seperti yang sedang berlaku sekarang.

Bayangkanlah apabila Timbalan Speaker Dewan Rakyat, yang juga merupakan Ahli Parlimen Teluk Intan merangkap ADUN Aulong dengan penuh bangganya menyatakan yang datuknya dan datuk Hannah Yeoh adalah komunis yang berjuang membebaskan 'tanahair' daripada tentera Jepun pada tahun 1939.

Jepun hanya datang dan menakluk ke Tanah Melayu pada tahun 1941. Pada tahun 1939, Jepun berperang dengan China dan ramai orang Cina yang berada di luar China kembali ke China untuk memerangi Jepun. Setelah Jepun menakluk Tanah Melayu, mereka tidak boleh balik ke China sebaliknya berperang dengan Jepun di Tanah Melayu pula. Lebih-lebih lagi setelah mereka mendapat senjata dan latihan daripada Inggeris.

Sejarah negara mencatatkan bahawa Darurat wujud dalam dua fasa. Fasa pertama adalah dari 1948 sehingga 1956. Manakala fasa kedua pula adalah dari 1956 sehingga 1989.

Akibat yang paling besar darurat fasa pertama ialah kewujudan kampung-kampung baru selain desakan Inggeris untuk pemberian kerakyatan kepada kaum imigran termasuklah komunis yang menyamar sebagai orang awam terutama sekali Min Yuen. Golongan komunis yang menyamar sebagai orang awam dan Min Yuen inilah yang menelurkan sebahagian besar pemimpin-pemimpin politik yang menguasai Parlimen dan perundangan negara sekarang.

Ronnie Liu dengan bangganya mengakui datuk dan abang dia sebagai anggota komunis yang melakukan keganasan terhadap orang awam di negara ini. Malahan, dengan penuh berbangga dia menceritakan bagaimana abangnya yang berusia 17 tahun masuk ke hutan semata-mata untuk menyertai komunis demi membolehkan penjajahan komunis ke atas negara ini.

Begitu juga dengan Nga Kor Ming yang turut dengan bangganya menceritakan tentang latar belakangnya yang berkaitan komunis. Tian Chua juga dalam ciapan Twitternya pada 16 September 2013 memberikan pengiktirafan kepada Chin Peng sebagai patriot. (RUJUK SINI).

Lebih menarik lagi ialah apabila Tian Chua merupakan wakil PKR yang menziarahi bangkai Chin Peng pada hari kematiannya di Bangkok. (RUJUK SINI)

Ramai yang berpendapat, Perjanjian Damai Hatyai 1989 sebenarnya bukanlah kemenangan kepada Malaysia dan rakyatnya, tetapi kemenangan kepada Parti Komunis Malaya apabila keganasan, kezaliman dan penjarahan mereka ditakuti dan diiktiraf oleh Kerajaan Malaysia.

Sepatutnya PKM dihapuskan terus sehingga ke akar umbi dan penguatkuasaan yang lebih ketat terutama sekali membabitkan kewarganegaraan dan pembabitan anak cucu mereka dalam politik negara.

Di mana-mana negara, termasuklah Indonesia, Singapura malahan Amerika Syarikat, tidak ada sanak saudara atau cucu cicit kumpulan atau kepala pengganas yang dibenarkan terlibat sebagai orang politik apatah lagi menguasai Parlimen dan pentadbiran seperti mana yang berlaku di Malaysia.

Isu komunis di Malaysia adalah isu besar. Namun nampaknya, pihak berkenaan sedang cuba memesongkan perhatian daripada komunis kepada beberapa isu lain termasuklah perbicaraan melibatkan Najib Razak, pemilikan lebih 20 buah kenderaan oleh Zahid Hamidi dan yang terbaharu serta sedang hangat di dunia netizen adalah pendedahan oleh Muhammad Yusoff Rawther berhubung kelakuan dan gelagat menjijikkan Anwar Ibrahim.

Sumber - theflyingkick.blogspot.com

No comments:

Post a Comment