nuffnang

Sunday, December 23, 2012

Menikmati Keintiman Dengan Pasangan Lebih Tua

MEMILIKI pasangan yang usianya jauh dari anda? Tak perlu bimbang memikirkan urusan berkaitan intim dengannya. Panduan ini dapat menjayakan kehidupan seksual anda.

Menjalin hubungan dengan sosok yang usianya lebih matang bukan sebuah persoalan. Tidak saja dalam soal berkomunikasi, tapi juga urusan seksual. Kuncinya, anda hanya perlu santai dalam melaluinya sehingga semuanya dapat berjalan lancar.



Perhatikan perbezaan pandangan yang mungkin muncul
Perbezaan usia tentu mendatangkan warna berbeza dalam pandangan anda tentang seksualiti. Namun, hal ini tidak menjadi masalah, asalkan anda dapat melepaskan semua jurang tersebut dengan pasangan. Di mata lelaki, biasanya seks diertikan sebagai hubungan fizikal semata-mata. Sementara bagi wanita, seks menjadi salah satu keterikatan fizikal dan emosional.

Kematangan usia biasanya membawa kesan pada pengalaman hidup dan tingkat kematangan seseorang. Hal ini yang kemudian membawa perbezaan pendapat di mana usia matang jauh lebih bijaksana dalam memandang sesuatu hal.

Pengaruh hubungan masa lalu
Wanita matang mungkin akan sedikit canggung saat mendapatkan lelaki yang lebih muda darinya, terutama ketika dirinya baru bercerai dan memutuskan untuk menjalin hubungan dengan lelaki yang menyukainya.

Namun, hal tersebut bukan jadi sebuah masalah kerana setiap orang mempunyai masa tersendiri untuk melarikan hubungannya di masa lalu. Yang perlu diperhatikan ialah apakah waktu tersebut tepat untuk dijalani sehingga tidak menimbulkan kesan negatif dengan pasangan baru anda.
Nikmati hubungan anda
Bagaimanapun hubungan yang terjalin selama ini, hal terpenting untuk dilakukan yakni menikmati hubungan tersebut apa adanya. Jika anda tertarik dengan lelaki yang lebih muda, ertinya anda menyedari akibat dan cabaran yang muncul di balik hal tersebut. Intinya, fahami bahawa anda boleh selesa menjalin hubungan dengannya. Hilangkan ketakutan panjang, baik soal fizikal atau hal apa pun di hadapannya. Luangkan masa untuk mengenal satu sama lain sehingga terjalin hubungan fizikal dan emosional secara lebih menyeluruh. Hasilnya, hubungan intim pun dapat tercipta dengan maksimum.

Anonymous

No comments:

Post a Comment