nuffnang

Sunday, December 30, 2012

Mengalami Disfungsi Saat Bercinta


Masalah yang sering dialami oleh para lelaki ketika sedang ingin melakukan hubungan suami isteri adalah tiba-tiba zakar kehilangan ereksi. Masalah ini sering disebut dengan lemah syahwat.

Penyebab umumnya adalah masalah psikologi yang berupa kebimbangan yang berlebihan, mengidap penyakit tertentu, kemurungan, atau stress. Hal-hal tersebut adalah beberapa sebab utama dari lemah syahwat.

Kebimbangan Saat Bercinta Hingga Masalah Kesihatan. Jika masalah yang anda alami adalah kebimbangan atau kecemasan yang berlebihan, maka gangguan ini adalah disfungsi ereksi yang paling mudah disembuhkan.

Dengan kaedah rawatan yang direka untuk meningkatkan kepercayaan diri, anda akan mendapatkan kembali ereksi anda.

Kebimbangan yang sering muncul adalah perasaan bimbang apakah dia dapat memuaskan pasangan atau tidak, kebimbangan apabila bercinta dengan pasangan baru, dan lain sebagainya.

Jika masalah anda adalah stress atau kemurungan, maka hal terbaik yang harus anda lakukan adalah berbicara dengan pasangan untuk membuat anda sedikit lebih rileks.

Lepaskan beban anda dengan saling menceritakan semua masalah yang sedang dialami. Jika masalah yang anda hadapi adalah gangguan kesihatan seperti diabetes, maka anda perlu segera mendapatkan rawatan perubatan.
Anggapan Keliru Para Lelaki. Lelaki cenderung menganggap seks sebagai sebuah pertandingan daripada sebuah ungkapan perasaan. Maka kebimbangan yang sering terjadi adalah soal tahap kekerasan, fikiran apakah dia boleh memuaskan pasangannya, tempoh hubungan seks, dan lain-lain. Alihkan tumpuan anda dari hal-hal yang sebenarnya tidak perlu untuk dicemaskan.

Hal-Hal Yang Dapat Memaksimumkan Ereksi. Ereksi pada dasarnya adalah peredaran darah ke organ kelamin lelaki, maka pengambilan nutrisi yang baik dapat membantu memaksimumkan ereksi. Makanan tinggi karbohidrat seperti roti, nasi, atau pasta boleh memberikan tenaga dan membantu memaksimumkan ereksi. Mineral seperti Zinc dapat membantu tubuh dalam menghasilkan hormon testosteron.

Makanan yang banyak mengandungi lemak justeru akan menurunkan hormon testosteron sehingga menurunkan keghairahan seks.

Kecemasan yang berlebihan akan mengurangkan tenaga dan menggangu saraf sehingga zakar tidak boleh tegang secara maksima. Untuk itu, usahakan jangan terlalu memikirkan banyak perkara ketika sedang berhubungan intim.

Salah satu cara untuk mengurangkan kecemasan adalah dengan mengambil ubat-ubatan anti kemurungan, penurun kecemasan, OCD, atau fobia sosial. Namun penggunaannya harus dengan cadangan daripada doktor.

Kurangkan pengambilan minuman beralkohol dan merokok. Merokok boleh menyebabkan peredaran darah menjadi buruk sehingga mengganggu aliran darah ke zakar. Sedangkan alkohol membuat prostat terasa mengembang dan membuat zakar mati rasa.

Cara untuk membuat ereksi lebih maksimum adalah dengan melatih otot perut. Otot-otot perut sangat menyokong ketahanan ereksi pada lelaki. Perut yang terlalu berlemak akan membuat zakar kelihatan semakin kecil. Latihan lain yang tidak kalah penting adalah senaman kegel. Senaman kegel ini tidak hanya bermanfaat bagi wanita, tetapi juga bagi lelaki. Dengan latihan kegel, zakar dapat ereksi lebih maksimum dan tahan lama.

Anonymous

No comments:

Post a Comment