nuffnang

Thursday, October 20, 2011

Lelaki Ingin Dengar 5 Kalimat Ini Dari Anda

LELAKI cenderung tertutup untuk mengutarakan isi hatinya. Padahal, dia pun mahukan beberapa perkara terlontar dari mulut anda untuknya.

Ingin mengetahuinya? Kami memberikan bocorannya untuk anda.

"Tiada masalah, aku mengerti"
Lelaki cenderung menangani kejadian-kejadian tak terduga, seperti orang dewasa sementara wanita lebih perasa dengan memasang muka masam dan mungkin memberikan pasangannya dengan serbuan makian. Jadi, sesekali dia pun ingin sekali difahami oleh anda untuk tidak menuntut penjelasan sebarang perubahan sikapnya tersebut.

"Itu adalah hal yang luar biasa!"
Hal ini memang tidak terlalu menakjubkan. Tapi ketika anda memberitahunya tentu membuat dirinya kian bersemangat ketika di tempat tidur. Jika anda tidak mahu berlebihan, maka buatlah kalimat pujian selayaknya sehingga dia merasa dihargai atas perlakuannya terhadap anda.

"Oh, betapa pintarnya dirimu"
Apapun yang dia lakukan ketika di rumah, berikanlah apresiasi atas aktivitinya tersebut. Biarkan dia mengetahui bahawa kemampuannya dihargai dan anda merasa terkesan dengannya. Jadi, berikan apresiasi tersebut sebagai bentuk penghargaan untuk pasangan.

"Kamu begitu seksi ..."
Tidak kira berapa lama masa hubungan yang anda lewatkan, namun menganggap bahawa pasangan selalu mempunyai sisi menarik di mata anda adalah amat penting. Salah satu alasan lelaki berselingkuh adalah mereka merasa diingini sementara sang wanita tidak berusaha mengisi rehat tersebut. Jadi, biarkan orang-orang tahu bahawa anda melihatnya sebagai seorang yang begitu seksi dan menarik. Utarakanlah kalimat tersebut kerana mereka memang ingin mendengarnya.

"Apa yang kamu fikirkan untuk saya lakukan ...?"
Jika anda meminta seseorang untuk membantu menyelesaikan masalah, maka katakan padanya bahawa anda begitu memerlukannya. Katakan padanya bahawa anda sangat mempercayai nasihatnya. Hal ini menjadi sebuah dorongan besar baginya kerana dia merasa dihormati. Mungkin anda memang tidak perlu menggunakan nasihatnya, tapi sekurang-kurangnya anda melibatkan diri dengan menawarkan diri atas sesuatu langkah yang boleh anda lakukan untuk meringankan masalahnya.

Anonymous

No comments:

Post a Comment