Wednesday, October 19, 2011

Ciuman, Menu Nikmat Pembuka Seks

CIUMAN boleh jadi hanya makanan ringan dalam menu bercinta. Namun kehadirannya memberi kesan besar bagi kenikmatan dan kepuasan meraih orgasme.

Secara psikologi, berciuman dengan orang yang dicintai mampu membangkitkan rasa cinta. Berkaitan dengan seks, banyak orang bilang, seks bermula dari bibir. Di saat tak ghairah pun, sentuhan di kawasan ini mencetuskan berahi dan mendorong saraf untuk meminta tindakan lebih "jauh".

Jangan mengecilkan erti ciuman. Saat dilakukan penuh ghairah, ciuman tak menghalang membawa anda dan pasangan melalui pergumulan penuh kepuasan. Sebaliknya, ciuman ala kadarnya boleh menurunkan minat bercinta.

Ingin membuat ciuman anda lebih panas atau sekadar ingin tahu beberapa fakta tentang ciuman? Lihat ulasan-ulasan ini….

- Ciuman penuh ghairah menaikkan tekanan darah hingga menyebabkan jantung berpacu lebih cepat. Ini yang membuat anda semakin ghairah dan akhirnya mudah mencapai orgasme.

- Lelaki mencium dengan mulut terbuka agak lebar dengan maksud mengalirkan dorongan libidonya kepada pasangan. Jadi, saat dia mula sedikit agresif, hal tersebut bukan semata tentang ghairahnya, tapi juga ghairah anda. Dia ingin anda juga ikut merasakan aliran itu dan jadi ghairah kerananya.

- Cara terbaik untuk mencium telinga lelaki adalah mencium daun telinga sebentar saja kemudian teruskan ciuman anda ke dalam telinganya menggunakan hujung lidah. Untuk membuatnya makin ghairah, bisikkan kata-kata nakal dan erotis.
- Perhatikan sikap pasangan yang seringkali hanya memberi anda ciuman singkat di pipi sambil mengatakan "selamat tinggal". Ini boleh jadi isyarat bahawa dia menjaga jarak dan tidak mudah baginya untuk mengekspresikan cinta. Jika tak akan mengalami kemajuan, ini boleh jadi tanda bahawa dia sedang merasa khuwatir dengan hubungan anda berdua.

- Sebanyak 40 peratus lelaki mengatakanm, ciuman yang sangat lama dan penuh ghairah akan cepat mempersiapkannya untuk acara pergumulan. Sementara 30 peratus lelaki mengatakan, ghairah tersebut akan memuncak jika anda juga meraba-raba tubuhnya.

- Ada banyak urat saraf di bibir (100 kali lebih banyak berbanding hujung jari) hingga mampu merangsang keinginan seks. Itu mengapa berciuman sebelum, semasa, dan selepas bercinta boleh sangat merangsang dan memuaskan berahi anda berdua.

Anonymous

No comments:

Post a Comment