nuffnang

Friday, March 16, 2012

Carilah Mr Right

MASIH berusaha mencari pasangan hidup namun belum jua menemuinya? Bersabarlah sementara waktu kerana dalam setiap pertemuan atau perkenalan tidak selamanya akan membuahkan keserasian. Ikuti saranan berikut agar Mr Right akan hadir di hadapan anda.

Pertemuan atau perkenalan tak selalu menghasilkan sesuatu yang sesuai dengan keinginan anda seperti mencari lelaki yang sesuai dengan anda. Diperlukan waktu dan proses yang panjang demi mewujudkan mimpi tersebut. Namun, ada tiga hal yang memudahkan anda untuk mencari Mr Right, di antaranya anda jangan terlalu puas hati lebih dulu atas apa yang anda raih sekarang kerana hal tersebut dapat menjadi halangan selama ini dalam mencari belahan jiwa anda. Selebihnya, ikuti paparannya berikut ini.

Melangkah hati-hati
Jika anda pernah menjalani sebuah hubungan tanpa berfikir panjang terlebih dahulu, kini saatnya anda melakukan pertemuan dengan lebih hati-hati. Banyak wanita terlalu cepat mengambil keputusan dalam sebuah hubungan tanpa terlebih dahulu mendengar suara hati mereka.

Jika anda tidak mahu membuang masa pada pertemuan yang tidak tepat untuk anda, usahakan lebih selaras dengan perasaan anda. Lihat, perhatikan dan dengar apa yang hati anda katakan sejak awal sehingga dapat memberikan ruang untuk lelaki yang menawarkan lebih banyak perhatian.

Jangan berpuas diri
Setelah anda tahu apa yang anda inginkan, jangan kemudian menyalahkan diri anda. Banyak orang akhirnya menjadi kecewa dengan sebuah pencarian jodoh dan menetapkan pada seseorang yang sebenarnya tidak dicintainya untuk mengejar harapan berbanding mendapatkan lelaki yang benar-benar dicintai namun belum tiba di hadapannya. Bersabarlah dalam menunggu Mr Right yang sesuai dengan keinginan anda sehingga hubungan cinta yang dibina dapat bertahan lama.

Jadi diri sendiri
Salah satu perubahan yang paling penting yang boleh membuat pertemuan jadi lebih hidup adalah menjadi diri sendiri ketika bertemu orang baru. Realitinya, memang begitu banyak wanita yang akhirnya menjadi orang yang berbeza ketika mereka sedang berkenalan demi cuba menyenangkan orang yang sedang bersama mereka. Padahal, perilaku ini sebenarnya hanya akan merugikan anda kerana tidak dapat menghargai anda yang sebenarnya, ertinya dia bukanlah pasangan yang baik.

Anonymous

No comments:

Post a Comment