Saturday, January 4, 2020

Apabila Chauvinist Memelihara Melayu

Benteng Terakhir Melayu
Melayu adalah satu satunya bangsa yang apabila berkuasa mereka tidak akan menzalimi bangsa lain tapi yang peliknya mereka akan menindas bangsa sendiri.

Nampaknya benteng terakhir orang melayu adalah Tun. Sekiranya Tun tumbang maka hilanglah kuasa orang Melayu secara tak langsung.

Kit Siang dilihat benar benar sukar untuk menjinakkan Tun. Tidak seperti pemimpin Melayu lain yang kadangkala kelihatan berpelukan dengan pemimpin DAP walaupun macam bermusuh.

Tetapi Tun di lihat agak stabil mentalnya. Beliau tidak berpelukan dengan sesiapa walaupun dalam keadaan tergugat mahupun dalam keadaan gembira.

Sebaliknya seorang taikun pernah tabik spring kepada beliau selepas memenangi pilihanraya.

Tugas terakhir Tun sebagai Perdana Menteri adalah perlu memastikan kuasa tidak jatuh kepada pemimpin yang mudah tunduk kepada DAP.

Tugas ini agak mencabar kerana Tun duduk dikalangan mereka yang mesra dap dan hampir kesemua mereka pernah termakan budi dengan dap di zaman mereka susah dahulu.

DAP agak merbahaya kepada orang Melayu kerana mereka bijak dalam memelihara orang Melayu yang begitu bencikan bangsa Melayu itu sendiri.

Sebenarnya orang Melayu masih belum sedar... Mereka diulit dengan terlalu banyak hiburan.

Orang melayu sukakan nyanyian maka lahirlah perbagai rancangan yang berbentuk nyanyian seperti Gegar Vaganza.

Orang melayu suka memperlecehkan orang sambil ketawa maka keluarlah rancangan yang dinamakan Maharaja Lawak.

Drama drama Melayu juga sengaja disiarkan diwaktu maghrib bagi melalaikan orang Melayu.

Namun orang Melayu masih belum sedar.

Orang Melayu di lalikan dengan banyak perkara iaitu hiburan dan juga politik.

Orang Melayu berpolitik bukan untuk menambah kebaikan tetapi memecahbelahkan.

Ini tidak berlaku kepada DAP... DAP berpolitik untuk menguatkan cengkaman kaum mereka.

Tapi orang Melayu masih belum sedar...

Bukanlah nak mengata tetapi memang nampak jelas dan nyata apabila berkait rapat dengan Melayu semua pemimpin didalam PH agak berhati hati dalam mengeluarkan statement.

Tetapi apabila berkaitan dengan bangsa lain mereka akan cepat dan pantas mempertahankan walaupun ia membabitkan kes jenayah.

Ini benar benar mendatangkan syak wasangka di mana kita boleh membuat andaian bahawa orang Melayu tidak selamat dibawah Pakatan Harapan.

Orang melayu ramai yang menjadi pelakon dan penyanyi... Lebih ramai artis maka lebih ramailah yang menjadi ejen perosak kepada masyarakat Melayu.

Malah anak anak kecil juga lebih cepat belajar menyanyi dari mengaji.
Mungkin ada yang bertanya apakah jalan penyelesaian kepada masalah umat Melayu ini?

Jawapannya ialah... Tiada penyelesaian.

Umat Melayu hanya menunggu mati sahaja. Tiada apa lagi yang boleh dilakukan. Kita telah diracun tanpa kita sedari dan tak sempat lagi untuk mengambil ubat penawar.

Cuma sebelum mati eloklah kita mengucap terlebih dahulu.

Kalau nak buat postmortem akan kehancuran umat melayu sebenarnya adalah disebabkan hanya satu sebab sahaja.

Walaupun puncanya adalah satu namun sifat kesyaitanannya terlalu banyak hingga tak mampu untuk diruqyah secara serentak.

Untuk mengubat penyakit umat Melayu memerlukan masa dan kesabaran.

Orang Melayu perlu mula berjinak jinak ke masjid untuk solat berjemaah dan belajar dengan lebih mendalam lagi akan agama mereka.

Ramai yang memberi alasan tidak mahu ke masjid kerana orang orang masjid agak sombong dan tidak mahu melayan mereka. Agak hairan dengan alasan sebegini.

Niat mereka nak ke masjid untuk dilayan atau untuk mendirikan solat?

Jangan pula marah sekiranya nanti masjid masjid kita dipenuhi oleh bangla dan kutbah jumaat dibaca dalam bahasa asing. - pariajalanan.blogspot.com

No comments:

Post a Comment