nuffnang

Tuesday, February 19, 2013

Dua Kunci Ciptakan Cinta Membara

BERCINTA tidak hanya melibatkan keperluan satu pihak, tetapi kedua-dua pihak. Agar sama-sama puas, memerhatikan keperluan masing-masing perlu menjadi keutamaan agar keintiman cinta kian membara.

Tanpa diungkapkan, keinginan seksual anda tak akan terbaca oleh pasangan. Untuk itu, jangan ragu memberitahunya agar dia mengerti apa yang anda inginkan. Sebelum keintiman menjadi hambar kerana dilanda kejemuan, hal-hal ini patut diperhatikan....

Komunikasi
Anda mungkin merasa sudah begitu lama bersama dengan pasangan anda sehingga anda tidak boleh memberitahu mereka apa yang benar-benar anda rasakan ketika bercinta. Namun itu adalah cara pandang yang keliru. Tentunya pasangan anda ingin menyenangkan anda, seperti yang anda lakukan kepada pasangan anda. Jadi beritahu mereka apa yang anda suka dan tidak suka ketika bercinta.

Jika pasangan anda melakukan sesuatu yang benar-benar anda suka, beritahu mereka akan hal itu. Dan jika mereka melakukan sesuatu yang anda tidak suka, beri dia cadangan untuk memperbaikinya. Bimbing dia untuk melakukan apa yang anda suka dan dia akan merasa dihargai lebih ketika anda menikmati apa yang dia lakukan. Lakukan juga hal yang sama untuk dirinya.
  
Posisi
Jika anda hanya melakukan posisi itu-itu saja ketika bercinta, sudah saatnya anda cuba sesuatu yang baru. Ada begitu banyak posisi bercinta untuk dicuba dan yang perlu anda lakukan hanyalah dengan mencarinya. Bincangkan apa yang anda berdua sukai dan mana yang anda ingin dicuba.

Anonymous

No comments:

Post a Comment