nuffnang

Saturday, February 16, 2013

Cinta atau Nafsu

SAAT mabuk cinta, seseorang kadang-kadang tak dapat membezakan perasaannya. Agar tak terjebak, ada baiknya anda memerhatikan beberapa isyarat ini.

Kata orang, cinta memang gila. Sedemikian gilanya, sehingga seringkali membuat penikmatnya tak dapat membezakan perasaannya sendiri.

Cinta juga boleh membuat seseorang bertingkah tidak rasional, hingga melupakan akal sihatnya. Sayangnya dalam pengaruh cinta yang besar, anda kerap tak boleh membezakan cinta dengan nafsu.

Dalam membina sebuah hubungan yang kuat, tentu nafsu saja tak cukup. Anda memerlukan cinta dan pengorbanan yang besar untuk menjaganya.

Anda bingung, apakah dirinya benar cinta atau sekadar nafsu? Cuba perhatikan petanda dibawah ini...

- Jika dia ingin bersama anda untuk berhubungan seks, itu adalah ghairah.

- Kalau dia cuba menjelaskan / mengenalkan diri anda kepada seorang temannya, dan dia hanya boleh membincangkan bahagian-bahagian tubuh anda dan penampilan anda, itu bererti ghairah.

- Bila hanya mahu menelefon atau bercakap-cakap dengan anda apabila dia menginginkan kenikmatan jasmaniah, itulah ghairah.

- Jika dia membohongi anda hanya agar boleh tidur seranjang dengan anda, itu nafsu namanya.

Tetapi, mungkinkah hubungan yang berdasar ghairah berkembang menjadi hubungan yang sihat berdasarkan cinta? Apa kata anda...

Anonymous

No comments:

Post a Comment