Saturday, May 29, 2021

Vaksin Covid-19 Boleh Tingkatkan Nafsu Seks?

BOGOR: Sejumlah penerima vaksin Covid-19 di Indonesia mendakwa vaksin itu dapat menjadikan stamina mereka lebih kuat, sekali gus meningkatkan nafsu seks.

Lapor Fajar.co.id, kenyataan itu berdasarkan pengalaman beberapa penduduk selepas menerima suntikan vaksin Covid-19 di Dewan Puri Begawan, Bandar Bogor, Jawa Barat pada Mac lalu.

“Stamina saya jadi lebih kuat selepas divaksin. Isteri saya juga terkejut, dia sangka saya mengambil ubat kuat,” kata seorang penerima vaksin yang dipetik portal tersebut.

Lelaki yang enggan mendedahkan identitinya mengakui badannya berasa lebih sihat setelah menerima suntikan vaksin Covid-19.

“Badan terasa segar dan senang juga berpeluh,” kata lelaki berusia 50 tahun itu.

Pengakuan lelaki itu turut disahkan oleh beberapa teman pejabatnya yang juga mengambil suntikan vaksin.

“Saya juga merasakan perkara yang sama (kuat dan tahan lama) tetapi saya tidak pasti sama ada ia disebabkan kesan vaksin atau sebaliknya,” ujarnya.

Setakat ini, tiada penjelasan saintifik daripada pakar mahupun doktor mengenai dakwaan kononnya suntikan vaksin Covid-19 mampu meningkatkan stamina dan nafsu seks.

Kisah ini mula tular dalam aplikasi Whatsapp sejak beberapa hari lalu. - UTUSAN

No comments:

Post a Comment