Thursday, September 4, 2014

7 Manfaat Hubungan Intim Itu Sihat

Selain mengeluarkan hasrat terpendam, hubungan intim suami isteri juga baik bagi tubuh dan jiwa. Salah satunya, meningkatkan hormon kortisol dan adrenalin serta merangsang aktiviti jasmani.

Genius Beauty menyenarai tujuh kebaikan mengapa berkaitan keintiman menyihatkan....


1. Bermanfaat untuk kesihatan wanita
Para doktor meyakinkan bahawa hubungan secara intim suami isteri diperlukan bukan saja untuk mendapatkan kepuasan malah sangat baik untuk kesihatan. Seks meningkatkan "hormon kebahagiaan" sehingga menunda menopause dan menghilangkan kedutan pada wajah. Ia juga mencegah wanita dari terkena diabetes.

2. Menguatkan sistem kekebalan tubuh
Telah terbukti bahawa sistem kekebalan tubuh secara langsung berhubung kait dengan keadaan emosi kita. Hubungan intim suami isteri meningkatkan jumlah hormon serotonin yang memperkuatkan sistem kekebalan tubuh. Selain itu, bercinta juga melahirkan hormon oksitosin yang melindungi terhadap kanser payudara.

3. Hubungan secara teratur mencegah serangan jantung
Mereka yang aktif melakukan hubungan intim secara langsung dapat meningkatkan peredaran darah, melatih otot jantung, dan meningkatkan nada tubuh secara keseluruhan.
4. Kesihatan wanita bergantung pada seks
Seks juga merupakan ubat yang sangat baik untuk stagnasi [tekanan] darah pada bahagian pinggul [pinggul, pangkal paha], zakar pasangan bertindak seperti urutan yang menyebabkan dinding vagina dan rahim untuk mengecut.

5. Sebagai ubat penghilang rasa sakit
Berhubungan intim, anda akan melupakan tentang ubat penghilang rasa sakit. Seks malam adalah ubat tidur terbaik. Sebaliknya, seks pagi hari membolehkan anda untuk merasakan letupan tenaga sepanjang hari. Akhirnya, seks mempunyai kesan detoks. Semsa hubungan seksual, darah mula mengalir lebih cepat dan menghilangkan racun.

6. Menurunkan berat badan
Pakar pemakanan telah menganggarkan kalori banyak dikeluarkan saat berkaitan seks. Dengan demikian, perempuan kehilangan 112 kilokalori selama orgasme.

7. Bermanfaat untuk kesihatan bagi lelaki
Tidak diragukan lagi, kehidupan seks sihat [suami isteri] yang aktif adalah pencegahan terbaik prostatitis dan tumor prostat. Penyakit prostat sering menghantui bagi kaum lelaki berusia 40 tahun dan ke atas.

Anonymous

2 comments:

  1. wanita nafsu sex lebih kuat..bagi laki2 habis kuat boleh balun 3 round.Siapa cakap boleh kongkek sampai 10 round..itu tipu.Makan ubat pun tak boleh atau mati atas Perut la jadi nya...jilat mesti mau tekan dan buat paten-paten cantik baru ada gaya...

    ReplyDelete