nuffnang

Tuesday, September 16, 2014

Jangan Takut Jatuh Cinta Lagi

MERAWAT kembali hati yang telah pecah berkeping-keping tidak semudah membalikkan telapak tangan. Perlu keberanian diri untuk bangkit dan memulakan jatuh cinta lagi.

Seperti yang sering diperkatakan, berikut ini ada saranan untuk menerima cinta yang baru.

Memaafkan 
Ini hal terpenting yang perlu anda lakukan. Anda akan sukar move on jika hati belum boleh bebas dari rasa sakit, menyesal, bahkan dendam. Anda perlu membuang elemen-elemen negatif dari hati anda. Mulakan untuk cuba memaafkan kesalahan dia agar tidak ada lagi yang mengganjal di hati. Selain itu, jauhkan perasaan menyesal di hati anda, juga mula untuk memaafkan diri sendiri kerana telah salah memilih kekasih. Percaya dirilah bahawa esok hari anda akan lebih beruntung dalam percintaan.

Terbuka 
Memang sukar menyembuhkan hati yang patah. Namun ada ungkapan, untuk menyembuhkan hati yang terluka kerana cinta, satu-satunya ubat dengan jatuh cinta lagi. Jangan tutup hati anda, siapa tahu orang yang paling tepat untuk anda sudah sangat dekat. Biarkan cinta baru mengubati luka hati anda.
Pantang menyerah 
Jangan cuba-cuba untuk larut dalam kesedihan. Jangan buat diri anda tenggelam dalam rasa putus asa. Tidak ada yang tidak mungkin. Yakinkan diri anda bahawa pada akhirnya pasti bertemu dengan sang pujaan hati yang akan menyuguhkan kisah indah di kehidupan anda.

Lembaran baru
Yang lalu biarlah berlalu. Tutup cerita lama. Saatnya untuk membuka lembaran baru. Mari menyambut masa depan dengan wajah ceria. Tidak ada lagi kerisauan yang ada hanya semangat untuk move on. Jika saatnya tiba untuk berjumpa dengan kekasih idaman anda, jangan takut dan jangan cemas. Optimislah untuk bahagia bersama cinta yang baru. Jangan sampai masa lalu yang pahit menghancurkan masa depan anda yang manis.

Anonymous

No comments:

Post a Comment