Saturday, April 13, 2013

Bersukan Meningkatkan Kepuasan Seksual

KITA semua tahu sukan baik untuk kecergasan tubuh. Dengan bersenam beberapa kali seminggu tidak hanya meningkatkan kesihatan tetapi juga kehidupan seks anda! Nah, berikut ini makna sukan bagi kehidupan seks anda!

Sukan membuat anda seksi
Sebahagian besar seks adalah perasaan seksi. Orang yang bersenam cenderung mempunyai peningkatan imej tubuh. Sebuah kajian menunjukkan bahawa lelaki dan wanita sihat automatik hasrat seksualnya lebih tinggi. 80 peratus lelaki dan 60 peratus wanita yang bersenam 2-3 kali seminggu keinginan seksual mereka meningkat.

Sukan meningkatkan prestasi seksual
Sebanyak 88 peratus wanita dan 69 peratus lelaki yang bersenam 4-5 hari per minggu dilaporkan mengalami peningkatan prestasi seksual jauh lebih tinggi. Alasan ini boleh terjadi disebabkan faktor fisiologi seperti peredaran dan aliran darah yang lebih baik.

Sukan bererti peningkatan seks
Orang bersenam umumnya sihat, tampak muda dan tubuh lebih menarik. Aktiviti dan sensasi kehidupan seks tentunya berorientasikan pada bentuk fizikal.

Sukan menunda penuaan seksual
Pada orang yang berusia enam puluh tahun dan sering bersenam dilaporkan keupayaan seksualnya sama dengan orang yang lebih muda. Sebuah kajian meneliti kekerapan dan kepuasan seksual para perenang di usia 60 tahun sama dengan mereka yang usianya 20 tahun lebih muda.

Sukan mengurangkan disfungsi ereksi
Disfungsi ereksi(mati pucuk) sering disebabkan oleh masalah peredaran. Untuk ereksi, zakar harus membengkak dengan darah di dalamnya. Namun jika arteri tersumbat, tekanan darah tinggi dan masalah kardiovaskular lain boleh mengganggu proses tersebut. Nah, dengan sukan akan menjaga jantung dan pembuluh arteri serta mengurangkan risiko disfungsi ereksi

Sukan melepaskan endorfin
Sukan melepaskan endorfin yang memberikan rasa kelegaan. Seseorang akan mengalami perasaan bahagia dan puas selama sukan kerana pelepasan endorfin. Apalagi ketika menikmati kepuasan seksual.
Sukan menambah variasi seksual
Jika anda sihat secara fizikal, pastinya mempunyai lebih banyak pilihan variasi posisi seksual. Ketika anda bersenam, kekuatan dan daya tahan akan meningkat.

Anonymous

No comments:

Post a Comment