nuffnang

Friday, May 6, 2011

Kesalahan Lelaki Ketika Di Ranjang

LELAKI kerap tergesa-gesa ketika melakukan adegan panas bersama pasangan. Alhasil, selalu saja ada kesalahan yang dilakukannya.

Soal urusan membina ghairah seksual, lelaki dan wanita memang memerlukan waktu yang berbeza. Biasanya, wanita perlu waktu lebih lama dalam menghidupkan ghairah seksualnya sebelum akhirnya siap menerima serangan. Malangnya, lelaki kerap tak sabar menantinya. Tak heran, aksi orgasme palsu pun kerap muncul untuk memberikan kepuasan pada pasangannya. Jika dibiarkan, tentu ini akan menjadi bencana berpanjangan bagi kehidupan seksual anda.

Sebelum hal ini menghampiri, seorang seksologi terkemuka, Dr Yvonne K Fulbright memberikan lima kesalahan umum yang biasa dilakukan lelaki. Jika ingin mendapatkan kepuasan seksual yang maksimum, anda para lelaki, sebaiknya hindari lima hal ini,

Cumbuan kurang maksimum
Waktu untuk memulakan menghidupkan ghairah pada wanita dirasa terlalu segera. Padahal, cumbuan merupakan agenda pra-seks yang menjadi pengantar sebelum babak "intercourse" dilalui. Oleh itu, kecukupan cumbuan akan mempengaruhi "intercourse" yang dilakukan.
Wanita sangat suka dirayu. Sementara seks adalah permainan fikiran. Untuk memenangi ghairah seksual wanita sebelum melakukan penyerangan, wanita tentu memerlukan stimulasi khusus. Wanita perlu mengetahui apa yang akan anda lakukan malam ini terhadapnya. Rangsangan ini sangat berkesan untuk menghidupkan ghairahnya. Jadi, jangan pernah abaikan sesi ini.

Jangan langsung masuk ke menu utama
Menyelam langsung ke alat genital bukanlah idea yang baik dan terbilang tergesa-gesa. Seorang wanita harus benar-benar terangsang sebelum anda menerokainya dengan permainan panas dalam beberapa waktu ke depan. Jadi, pastikan fokus di minit-minit awal pada seluruh tubuhnya dalam memberi rangsangan yakni dari kepala sampai kaki sebelum kemudian anda menyerangnya.

Ingat klitoris
Banyak lelaki berfikir bahawa hasil orgasme seorang wanita dihasilkan dari proses penetrasi semata-mata. Padahal, lebih dari 70 peratus wanita mengalami orgasme klitoris. Jadi, jangan pernah remehkan bahagian ini saat melakukan penetrasi padanya. Jika ingin memberikan rangsangan pada klitoris, lelaki boleh membuka uretra wanita di mana ukurannya berbeza antara satu sama lain.

Mengabaikan G-spot
Sebagai harta karun terpendam, lelaki kerap melupakan bahagian ini. Padahal dengan merangsang bahagian ini, puncak orgasme wanita kian menggebu. G-spot wanita boleh didapati di dinding depan Miss V. Posisinya boleh sedikit tinggi atau lebih rendah, atau kedudukannya lebih ke satu sisi daripada yang lain yang berada di sekitarnya.

Jangan terlalu berorientasi pada tujuan
Tidak ada yang lebih menawan dari seorang manusia kecuali bercanda, bermesra dan bermain. Jadi jangan terjebak pada diri anda sendiri. Ingat, seksual adalah permainan antara dua belah pihak. Jadi penerokaan seksual yang anda mainkan pun sebaiknya ditujukan untuk kenikmatan anda dan pasangan.

Sumber asal : Okezone

1 comment:

  1. Berdirilah amno dengan bermaruah tanpa mca mic ppp kimma pbs upko pbrs pbb supp dan prs terutamanya, janganlah diperbodohkan oleh mereka...! mengong muahahahha

    ReplyDelete