Thursday, May 5, 2011

Kenikmatan Seks, Cukup 10 Minit!

SELAIN dipengaruhi kedudukan dan lokasi, salah satu faktor yang mempengaruhi kenikmatan seks adalah tempoh. Lantas, berapakah tempoh ideal untuk sebuah seks yang berkualiti?

Banyak orang menginginkan agenda seksual dapat berlangsung dalam waktu lama. Jika berhasil melalui tahap tersebut, puncak kenikmatan pun tergapai. Lantas, sebenarnya berapakah tempoh ideal untuk sebuah pelaksanaan sesi seks? Sebuah bancian mengungkapkan bahawa waktu yang diinginkan banyak orang dalam melakukan seks sebenarnya hanyalah 10 minit.

Sebuah bancian dari 50 ahli Society for Sex Threapy and Research yakni sebuah lembaga yang memberikan terapi bagi pasangan yang mempunyai masalah seksual mengatakan, bahawa seks yang terjadi selama satu atau dua minit terlalu pendek. Sementara jika terjadi antara 3 hingga 7 minit masih boleh diterima sedangkan jika lebih dari 13 minit dirasa terlalu panjang. Lembaga ini menambah, sebenarnya seks yang ideal yakni terjadi antara 7 dan 13 minit. Itulah seks yang banyak diinginkan orang.

Sebaliknya dengan fantasi popular tentang perlunya waktu untuk membuat ghairah muncul, seorang terapis seks mengatakan bahawa seks selama 10 minit sudah benar-benar memuaskan.

"Banyak lelaki dan wanita memercayai fantasi seks untuk diperlakukan sepanjang malam bersama pasangan," kata penyelidik Eric Corty, seorang profesor psikologi di Penn State University kepada Telegraph dan dikeluarkan Times of India.

"Sepertinya ini hanyalah sebuah keadaan untuk melepaskan kekecewaan dan ketidakpuasan semata-mata. Kami berharap kajian ini akan menghilangkan fantasi dan menggalakkan perhubungan lelaki dan wanita dengan data yang realistik, "tambah Corty.

Anonymous

No comments:

Post a Comment