nuffnang

Tuesday, April 24, 2012

Bahagiakan Suami Tercinta? Begini Caranya

APAKAH anda pernah berfikir bahawa menyenangkan hati suami memerlukan kerja keras? Tentu bagi sebahagian isteri, menyenangkan suami adalah satu perbuatan yang cukup sukar.

Namun jika lebih cermat, anda cukup menempuh langkah mudah untuk membahagiakannya. Langkah-langkah mudah ini pun boleh anda peroleh melalui pendedahan seperti ini.

Ungkapkan cinta dan keperihatinan anda kepada orang tua suami
Ibu bapa suami juga perlu anda sayangi setulus hati. Jaga dan rawatlah orang tua suami seperti anda menjaga dan merawat orang tua sendiri. Anda perlu melakukan semua itu secara ikhlas dan tanpa mengeluh. Hal ini dapat membuat suami semakin mencintai anda.

Memasak makanan untuknya
Sebagai ibu sekaligus isteri yang bekerja, anda tentu sukar meluangkan masa untuk memasak makanan. Namun sebagai isteri sekaligus ibu, anda perlu sesekali meluangkan masa untuk memasakan makanan kesukaan suami dan anak anda. Hal ini akan membuat suami merasa istimewa.

Menyiapkan pakaian kerjanya
Sebelum suami ke tempat kerja, anda harus menyiapkan pakaiannya terlebih dulu. Hal ini sangat membantunya dan membuat dia merasa diperhatikan.

Menunggunya pulang
Saat waktu makan malam tiba, anda perlu menunggu suami pulang terlebih dulu. Makan malam bersama suami di rumah adalah masa yang tepat untuk meningkatkan kualiti hubungan keluarga anda.Selain itu, hal ini juga boleh memenangi hati suami anda.

Merawat tubuh dan penampilan
Anda harus merawat tubuh dan penampilan agar suami semakin sayang dan bangga pada anda.

Lebih banyak mendengar
Anda perlu lebih banyak menyediakan waktu untuk berkongsi cerita bersama suami. Selain itu, anda perlu menjadi pendengar yang baik bagi setiap cerita suami.

Meningkatkan keintiman
Menjadi lebih saat di ranjang adalah cara terbaik memenangi kembali cinta suami. Jika ikatan fizikal anda dengan suami semakin dekat, ikatan emosional pun akan meningkat.

Anonymous

No comments:

Post a Comment