nuffnang

Monday, April 25, 2011

Ayuh, Bersikap Romantis kepada Pasangan!

PASANG surut sebuah hubungan memang terjadi dalam setiap kisah asmara. Ini pula yang menyebabkan sebuah hubungan terasa hambar dan tak lagi romantis.

Sikap romantis memiliki peranan besar dalam kisah cinta. Sikap romantis dalam hubungan haruslah tetap hidup dan tinggal dalam hati setiap individu.

Saat getaran cinta tak lagi terasa, lelaki selalu menjadi pihak tertuduh yang tidak memiliki sikap romantis. Sebabnya, wanita selalu menginginkan kisah percintaan yang penuh dengan keromantisan. Meski terlihat padam, romansa cinta tidaklah pernah mati.

Pertanyaan 'Apakah sikap romantis benar-benar telah padam dalam hubungan?' sering terhambat dalam fikiran setiap insan. Jawabannya, ini tergantung pada erti romantis yang sesungguhnya menurut Anda dan pasangan.

Dan, setiap orang memiliki pandangan yang berbeza mengenai erti romantis. Padahal romantis boleh dibangun dari hal-hal kecil, seperti ciuman di tengah hujan, membukakan pintu untuk pasangan saat hendak masuk ke kereta atau restoran.

Memberikan hadiah sekuntum mawar merah, hingga mengirimkan kad ulang tahun kelahiran pada si dia menjadi salah satu sikap romantis berupa sebuah seni menunjukkan perasaan yang sesungguhnya melalui tindakan dan membuat seseorang merasa sangat istimewa. Demikian seperti yang dikutip dari Topdatingtips.

Mengapa kita berfikir cinta dan romantis telah padam? Keromantisan dalam hubungan mungkin tampak telah lenyap dalam kehidupan kita, ini disebabkan Anda dan pasangan sangat sibuk.

Tak sedikit pasangan yang hanya mementingkan dirinya sendiri. Dengan kata lain, mereka benar-benar sangat egois dan ini mungkin terjadi pada Anda.

Anda mungkin tidak suka mengakuinya, tapi itulah yang terjadi. Padahal hadirnya cinta harus membuat keperluan Anda dan pasangan jadi kepentingan bersama. Bahkan dengan rasa cinta yang Anda miliki Anda boleh menilai bahawa kepentingan pasangan adalah yang utama.

Kaum adam memang sering dituduh sebagai makhluk yang tidak romantis. Namun sebenarnya mereka manusia yang terlalu praktis. Namun sangat tidak adil jika lelaki selalu disebut sebagai makhluk yang tidak romantis sepanjang waktu.

Memperbaiki, melakukan sesuatu, membantu pasangan menjadi salah satu upaya lelaki untuk menunjukkan, usaha, perhatian, dan kasih sayang mereka pada pasangan. Masalahnya, wanita tidak selalu melihatnya seperti itu.

Di sinilah saatnya bagi wanita mengubah cara pandang mereka seperti lelaki. Yaitu, saat mereka membantu pasangan. Di saat itulah dia sedang memerhatikan pasangannya, menunjukkan sikap romantisnya kepada Anda.

Untuk para lelaki, jika Anda ingin menjadi seorang yang romantis, Anda juga perlu memahami bagaimana caranya menjadi romantis. Apakah ini bererti Anda perlu menonton film romantis di pawagam, membaca novel romantis, atau mendengarkan alunan lagu romantis?

Penting diingat, bahwa sikap romantis yang spontan boleh membuat pasangan kian mencintai Anda. Sikap romantis boleh ditunjukkan dengan ekspresi, memberi dan berkongsi perasaan, merawat pasangan, dan menunjukkan kepada pasangan betapa istimewanya dia.
Sumber : Okezone

2 comments:

  1. Dah abis romantik dah uncle ~~Ngee

    ReplyDelete
  2. Romantik dan perasaan tak dapat dipisahkan...dan romantik juga sesuatu yang subjektif!
    seronok juga kalau mengelamun dan membayangkan suasana romantik tambahan pula kalau berteman!

    ReplyDelete