nuffnang

Friday, June 15, 2012

Empat Isyarat si Dia Pasangan Tepat Anda

Menjalani hubungan dengan seorang lelaki dalam jangka masa yang lama bukan jaminan bahawa dia merupakan pasangan tepat untuk anda. Perlu penjejakan lebih dalam sehingga anda dapat mencari pasangan yang sempurna, serta sesuai dengan kriteria idaman. Kadang-kadang, sikap dan perhatian yang dirasakan belum tentu menjadi jaminan jika pasangan tersebut tepat untuk anda. Jika ingin mengetahui apakah pasangan anda sesuai atau tidak, cuba perhatikan isyarat ini.

Saling menghormati satu sama lain
Rasa menghormati dan menghargai menjadi sebahagian penting dari keutamaan mencari pasangan. Dengan saling menghormati, maka hubungan akan berjalan seimbang di dua arah. Menghormati pasangan dapat dilakukan dengan bersedia untuk berkerjasama, mendengar perasaan satu sama lain, memberitahu saat ada sesuatu yang salah dilakukan, menghargai pendapat masing-masing, dan saling menyokong satu sama lain.

Dia memiliki sebahagian besar kriteria yang anda cari
Idealnya, anda harus tahu lebih dulu apa high penting yang anda cari dari pasangan. Apabila anda mencari kriteria tersebut dalam perawakannya, ertinya hal ini menjadi petanda jika dia berperawakan yang tepat bagi anda. Tentukan minima 10 kriteria yang anda utamakan dari lelaki idaman. Beberapa kriteria mungkin dapat dirundingkan, namun sekurang-kurangnya kriteria yang anda cari tersebut dipenuhi dalam dirinya.

Saling berkongsi nilai hidup
Apa yang paling anda hargai dalam hidup ini? Tentu nilai-nilai yang membentuk kehidupan menjadi lebih baik. Ini merupakan soalan penting untuk ditanyakan pada diri sendiri, sebab nantinya akan membantu anda menentukan apakah dia orang yang tepat untuk anda. Jika anda tidak mencari penilaian tersebut pada perawakannya, ertinya dia bukanlah orang yang tepat.

Naluri anda berkata positif
Naluri biasanya menjadi petunjuk penting bagi keputusan yang anda pilih. Ini tidak harus dijadikan sebagai faktor penentu. Namun, naluri boleh anda jadikan sebagai panduan atau sesuatu yang boleh dipercayai ketika memertimbangkan sesuatu.

Anonymous

No comments:

Post a Comment