nuffnang

Saturday, November 19, 2011

Haruskah Undang Bekas Kekasih ke Pernikahan Anda?

Senarai tetamu perkahwinan anda dipenuhi oleh teman-teman, keluarga, rakan sekerja, bos, dan lain-lain, tapi bagaimana dengan bekas kekasih? Urusan satu ini mungkin menjadikan anda bingung.

Anda boleh mengatakan sudah melupakan kenangan ketika menjalin cinta dengannya, tapi untuk mengundang bekas kekasih yang lama dipacari ke perkahwinan anda, rasanya sukar. Di sisi lain, anda ingin berkongsi kebahagiaan pada sebanyak mungkin orang.

Ini adalah beberapa pertimbangan sebelum anda menambah nama bekas kekasih ke dalam senarai tetamu jemputan…..


Apakah penting bila bekas kekasih hadir di hari besar anda?
Dulu, anda memang mencintai bekas kekasih, tetapi cerita cinta sudah berlalu. Kini,satu hal yang harus anda jaga adalah menjaga komitmen bersama calon suami yang bermula ketika sumpah atau akad nikah diucapkan. Hormatilah pasangan anda kini.

Bagaimana hubungan yang pernah dijalin bersama bekas kekasih?
Adakah anda sempat menjalin cinta dengannya selama 7 tahun? Apakah dia cinta pertama anda? Apakah dia lelaki yang pertama memberi anda cincin tunangan?Jawapannya bukan hanya akan membuat hati anda remuk redam, tetapi juga keluarga anda yang mungkin mempunyai perasaan kuat terhadapnya. Jika dia adalah lelaki yang hampir menjadi suami anda, sebaiknya tidak usah diundang.

Berbeza bila dia hanya bekas kekasih yang hubungannya dangkal sahaja, anda boleh membawa hubungan dengannya ke dalam ikatan persahabatan. Kemudian,yakinkan pada calon suami yang merupakan pilihan terbaik anda.

Bagaimana perasaan anda terhadapnya? Jujurlah!
Ketika melihat bekas kekasih, adakah anda menyedari ada daya tarikan yang membawa anda ke masa lalu nan romantis? Ini tidak bermakna anda sedang jatuh cinta dengannya, tetapi jenis perasaan atau tenaga seperti ini tidak sepatutnya ada di hari perkahwinan anda.

Anonymous

No comments:

Post a Comment