Thursday, February 20, 2020

Bangunan Strategik TH Kekal Untuk Bumiputera Atau Dikaut Orang Lain?

Rakyat nak tahu kenapa TH tutup 4 rangkaian hotel
Apakah sebenarnya sebab Lembaga Tabung Haji (TH) bertindak menamatkan operasi dan perkhidmatan hospitaliti empat rangkaian hotel, yang sentiasa menjadi pilihan orang Islam untuk menginap, soal Presiden Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA), Haji Aminuddin Yahaya.

Beliau berkata demikian mengulas surat ditandatangani pemangku Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif TH Hotel & Residence Sdn Bhd (THHR), Zulkefli Ahmad bertarikh 17 Februari.

Dalam surat itu dinyatakan empat buah hotel THHR di TH Hotel Kota Kinabalu, TH Hotel Pulau Pinang, TH Hotel & Convention Centre Alor Setar dan TH Hotel & Convention Centre Terengganu akan ditamatkan operasi serta perkhidmatan berkuatkuasa 1 April depan.

Surat itu menyebut, penamatan operasi dan perkhidmatan tersebut adalah keputusan tidak dapat dielakkan memandangkan operasi dan pengurusan hotel terlibat sudah atau akan diambil alih syarikat milik Kementerian Kewangan, Urusharta Jamaah Sdn Bhd (UJSB)

Terkilan dengan penutupan rangkaian hotel berkenaan, Haji Aminuddin dalam satu kenyataan berkata, ramai pihak menuntut penjelasan apakah mungkin tindakan itu adalah sebahagian daripada rasionalisasi bagi mengurangkan bebanan hutang Tabung Haji.

“Apa pun, kita tunggu sahaja siapakah yang akan membeli bangunan-bangunan ini, di mana lokasi-lokasinya sungguh strategik. Adakah akan kekal di tangan bumiputera atau akan dikaut oleh ‘orang’ lain?

“Apakah pemberhentian operasi hotel ini satu langkah yang strategik atau ada sebab-sebab lain? Kita tidak pasti dan kita mahu tahu.

“Sebagai seorang yang biasa menginap di hotel-hotel milik Tabung Haji ini, memang saya sangat terkilan kerana hotel ini memang selesa dengan harga yang sederhana. Sudah pasti saya akan merinduinya,” katanya. - www.ismaweb.net

1 comment:

  1. In this fashion my colleague Wesley Virgin's adventure launches with this SHOCKING and controversial video.

    As a matter of fact, Wesley was in the military-and shortly after leaving-he discovered hidden, "MIND CONTROL" secrets that the CIA and others used to obtain whatever they want.

    As it turns out, these are the EXACT same tactics many celebrities (notably those who "come out of nothing") and elite business people used to become rich and famous.

    You've heard that you use only 10% of your brain.

    That's because the majority of your brainpower is UNTAPPED.

    Perhaps that expression has even occurred IN YOUR own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head 7 years ago, while riding a non-registered, beat-up trash bucket of a car with a suspended driver's license and in his bank account.

    "I'm very fed up with living paycheck to paycheck! When will I finally make it?"

    You've taken part in those conversations, right?

    Your very own success story is waiting to start. All you need is to believe in YOURSELF.

    Take Action Now!

    ReplyDelete