Saturday, February 8, 2020

Ayob Khan Pernah Lantang Sanggah Parti Rasis DAP

Sudah berbulan berlalu, apa kesudahan cerita dua ADUN DAP yang ditahan?
Pelantikan Datuk Ayob Khan Mydin Pitchay yang pada asalnya berkhidmat sebagai Ketua Penolong Pengarah Bahagian Anti Pengganas, Cawangan Khas, Bukit Aman, kepada Ketua Polis Johor menimbulkan tanda tanya dalam kalangan masyarakat.

Terdahulu, Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador dilaporkan berkata, Ayob Khan sudah berkhidmat di Cawangan Khas Bukit Aman untuk tempoh masa panjang dan perlu bertugas di luar untuk pengalaman baharu.

“Ayob Khan sudah terlalu lama, kalau saya biarkan dia lagi di cawangan khas sebulan dua lagi, orang akan panggil Ayob Khan pengganas pula, sebab itu memang kerja dia,” katanya.

Menyingkap pelantikan itu, Ketua Penerangan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa), Hazwan Mohamad mengingatkan kembali masyarakat bahawa Ayob Khan adalah individu yang pernah menyanggah parti rasis dan cauvinis dominan dalam kerajaan hari ini – DAP.

“Ketika kehangatan PRK Tg Piai November lalu, DCP Dato Ayob Khan ini mencekup 12 orang termasuk dua ADUN DAP, dan seorang Ahli DAP yang disyaki terlibat dengan kumpulan pemberontak Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE), sebuah kumpulan pengganas paling kejam di dunia.

“Sudah berbulan berlalu, apa kesudahan cerita dua ADUN yang ditahan? Mengapa kes melibatkan profail berkait individu parti kerajaan kelihatan begitu lembab sekali berjalan?

“Peguam Negara, Tommy Thomas sedang makan gaji buta atau ada rencana yang disengaja?,” dakwanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Hazwan menegaskan, keadilan itu bukan sahaja perlu dilaksanakan, tetapi ia juga hendaklah dilihat sebagai sudah dilaksanakan.

“Semoga Allah melindungi tanah air tercinta ini dari segala perancangan jahat. Amin,” katanya.

Tahun lalu, Ayob Khan pernah menafikan kenyataan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng yang mengatakan bahawa polis memberi jaminan tiada pemimpin politik DAP yang ditahan selepas ini berkaitan siasatan isu kumpulan pemberontak LTTE.

“Tidak ada sebab kenapa kita perlu menghentikan siasatan kita. Adakah ini sebab parti DAP kita perlu hentikan siasatan? Tidak daripada saya,” katanya Oktober lalu.

Malah, beliau juga tidak pasti daripada mana Guan Eng mendapat maklumat itu sehingga mengeluarkan kenyataan sedemikian.

“Saya tidak pasti bagaimana input yang beliau dapat iaitu yang mengatakan polis tidak akan menjalankan siasatan dan tangkapan. Itu saya tidak pasti.

“Namun, yang pastinya bukan daripada saya. Saya tidak pernah mengeluarkan sebarang isu atau kenyataan yang mengatakan kita akan memberhentikan siasatan. Tidak. Mungkin ada pihak lain saya tidak pasti,” katanya lagi. - www.ismaweb.net

1 comment:

  1. Alright...

    What I'm going to tell you may sound really weird, maybe even kind of "out there"....

    BUT what if you could simply press "Play" and LISTEN to a short, "musical tone"...

    And INSTANTLY attract MORE MONEY into your LIFE??

    And I'm really talking about thousands... even MILLIONS of DOLLARS!!!

    Think it's too EASY?? Think something like this is not for real???

    Well, I've got news for you.

    Sometimes the largest blessings life has to offer are also the SIMPLEST!!!

    Honestly, I'm going to provide you with PROOF by allowing you to PLAY a real-life "miracle wealth building tone" I've produced...

    And TOTALLY FOR FREE

    YOU simply push "Play" and you will start having more money come into your life.. it starts right away..

    GO here now to play the magical "Miracle Wealth Building Sound Frequency" - as my gift to you!!!

    ReplyDelete