Monday, January 30, 2012

Pantang Dilakukan Selepas Berhubungan Intim

APA yang anda lakukan selepas berhubungan intim dengan pasangan? Elakkan beberapa perkara ini yang bakal merunyamkan kenikmatan bercinta yang anda rasakan sebelumnya.

Seks merupakan agenda yang sangat menyenangkan. Namun apa jadinya ketika kenikmatan dahsyat itu hanya berakhir begitu saja kerana perilaku yang tidak menyenangkan. Nah, sebelum kenikmatan tersebut membenam, elakkan beberapa perkara berikut selepas bercinta.....

Jangan melayangkan soalan
Selepas bercinta, kekuatan pasangan sedang menurun. Aktiviti orgasme membuat anda dan pasangan lelah. Kerananya, tidur pun menjadi cara terbaik yang banyak dilakukan. Ketika dalam keadaan ini, jangan menjejalinya dengan sederet soalan. Jadi ketika dia termengah-mengah dan berpeluh, dampingi dia dengan pelbagai pujian yang menyenangkan dirinya.

Jangan terus memeluknya
Tentu saja, hal ini merupakan aktiviti wajar yang banyak dilakukan wanita selepas bercinta. Namun, sebaiknya hal ini tak akan dilakukan selepas bercinta selesai. Saat ini, suhu tubuhnya sedang mula menurun dan perlu disejukkan. Dia memerlukan masa untuk mengumpulkan kembali nyawanya, contohnya bergegas ke bilik kecil, memuat minum, dan baru berpelukan.
Jangan mengkritiknya
Ini merupakan peraturan besar bagi wanita mana-mana selepas acara bercinta selesai. Dengan melayangkan kritikan, maka hanya akan menghancurkan kenikmatan dan harga dirinya. Jadi walaupun aktiviti seks yang anda lakukan terdapat agenda yang tak menyenangkan, jangan utarakan ketidak senangan tersebut langsung selepas berhubungan intim in.. Bicarakan hal tersebut ketika anda berkomunikasi dengannya di hari berikutnya.
Anonymous

No comments:

Post a Comment