nuffnang

Monday, January 16, 2012

Apakah 'Ukuran' Pengaruhi Kepuasan Seksual?

BANYAK pasangan yang hendak berkahwin merasa cemas soal "ukuran", baik yang berada di atas pinggang mahupun di bawahnya. Kebimbangan ini bertumpu pada ukuran kepuasan pasangan di ranjang nantinya. Kunci untuk seks yang baik bukan pada ukuran atau inci.

Mitos tentang kaitan seks dengan "ukuran" memang banyak berkembang didalam masyarakat. Bahawa kepuasan seks berkaitan dengan "ukuran" yang besar, benarkah? Salah faham ini dapat menghancurkan kehidupan seks dan harga diri seseorang.

Dr Jane Greer, pakar hubungan dan seks seperti ditulis dalam Galtime berpesan,kunci seks hebat adalah perasaan, bukan ukuran atau inci. Besar kecil ukuran, tinggi-pendek tubuh, pada faktanya, perbezaan-lah yang menyatukan anda berdua, untuk saling menguatkan satu sama lain, dan bercakap atas dasar perasaan. Ini akan menjadi pelincir semulajadi yang memudahkan seks yang menyenangkan.

Perbezaan akan membuat seseorang berusaha lebih baik untuk membuat pasangan merasa selesa, sebagai pampasan atas perasaan kekurangan yang dimiliki. Saat bercinta, ini yang dapat dilakukan, jika soal "ukuran" masih mengganggu fikiran:

Gunakan lisan seboleh mungkin
Tanyakan pada pasangan apa yang dia suka, apa yang dia rasa selesa, atau sebaliknya. Anda juga harus memberi petunjuk kepadanya tentang apa yang anda sukai.

Jadi kreatif
Berfikirlah di luar kotak. Eksplorasi kedudukan dan tempat bercinta yang tidak itu-itu sahaja, sehingga aktiviti seksual anda bersama pasangan terasa membara.Adaptasikan diri anda dengan persekitaran sekeliling. Cari kerusi, meja, dinding, bantal atau apa sahaja yang boleh membuat anda berdua merasa selesa dan melupakan soal "ukuran".

Anonymous

No comments:

Post a Comment