Tuesday, October 29, 2013

Inikah Tanda Jatuh Cinta

Seringkali kita dengar ungkapan cinta yang diucapkan tanpa ekpresi cinta yang sesungguhnya. Tanda-tanda cinta seperti apakah yang seharusnya kita fahami.

Sahabat terbaik
Saat kita mendapatkan kebahagiaan sekaligus kesedihan, dialah orang yang pertama kita beri khabar dan kita harapkan responnya untuk menyokong kita dalam keadaan senang atau susah.

Perhatian
Perhatian yang diberikan kepada kita lebih besar daripada perhatian yang diberikan kepada temannya. Kita menjadi sangat penting dan selalu mengingatkan kita untuk mengerjakan hal-hal yang baik.

Kesamaan
Kesamaan minat mendengar muzik membuat lebih mudah mengajak keluar di malam cuti guna mencari jenis muzik yang sama untuk dinikmati berdua, dibandingkan yang satu menyukai muzik rock dan yang lain muzik dangdut, perlu kompromi.
Tak Bersyarat
Saling ingin membahagiakan adalah kunci sebenarnya. Tidak ada pilih kasih dan tidak meminta berlebihan terhadap pasangan. Jika mendapatkan pasangan cinta seperti ini, pertahankan dan jagalah dengan kasih sayang yang benar.

Hubungan Batin
Memang seringkali mengejutkan dan tak dapat digambarkan saat kita mendapat SMS yang datang bersamaan, untuk menyatakan ungkapan kasih yang indah.

Anonymous

No comments:

Post a Comment