nuffnang

Monday, October 21, 2013

Cara Tepat Bicarakan Seksual Dengan Lelaki

MEMBICARAKAN urusan seksual dengan lelaki memerlukan masa dan cara yang tepat untuk mengutarakannya. Hal ini penting ditaati agar tak berlaku perseteruan antara anda dan dia.

Meski dengan pasangan sendiri, lelaki juga perlu dihargai dan difahami. Apalagi ketika anda membicarakan urusan seksual dengannya. Tentu ada hal-hal yang perlu diperhatikan agar tak ada yang tersinggung atau merasa haknya diabaikan. Agar semuanya berjalan lancar, perhatikan dulu ulasan-ulasan ini.

Memahami lelaki dan kehidupan seksnya
Pemahaman di titik ini merupakan kunci untuk memertahankan hubungan jangka panjang yang sihat. Jika lelaki mempunyai alasan untuk percaya bahawa dia tidak mendapatkan seks yang cukup dari anda, jangan terkejut jika suatu saat anda mendengar timbulnya perselingkuhan. Sebelum hal tersebut menghantui, anda pun perlu memahami keperluan pasangan sehingga agenda seksual dapat saling memenuhi keinginan masing-masing. Oleh itu, cubalah seboleh mungkin membicarakan hal berkaitan seksualiti dengan pasangan dan jangan menganggap canggung masalah tersebut. Selain itu, katakanlah apa yang anda inginkan juga pada saat yang sama agar satu sama lain boleh saling menyempurnakan.
Memahami lelaki dan teman-temannya
Lelaki sering lebih asyik dengan rakan-rakannya berbanding dengan pasangannya. Mungkin terdengar remeh, namun hal ini bagi wanita sebenarnya sangatlah mengganggu. Agar anda dapat mulus melewati hal tersebut, anda harus berhati-hati menyuarakan pendapat dengan pasangan mengenai hal yang anda keluhkan kerana cara itu merupakan kunci penting untuk memahami pasangan. Pengaruh rakan-rakannya merupakan perkara luar biasa kerana mereka kerap menceritakan beberapa hal kepada teman lelakinya. Cara bijak untuk menghadapinya ialah memenangi boleh berdampingan rapi di antara teman-temannya dan menikmati kebersamaan sesekali dengan mereka. Hal ini jauh lebih bijak berbanding melarang dia untuk menyekat sosialisasi dengan rakan-rakannya.

Anonymous

No comments:

Post a Comment