Friday, May 10, 2013

Si Dia Bahagia Bersama Anda

SEPANJANG usia perkahwinan, sebagai isteri mungkin anda tidak pernah bertanyakan kepada suami sama ada kehidupannya bahagia sepanjang berumah tangga.

Ini adalah perkara biasa dalam alam perkahwinan apabila seorang isteri membuat tanggapan yang suami mereka sentiasa bahagia dan tiada apa yang boleh menggugat kehidupan mereka berdua.

Sehinggalah pada suatu hari, suami menegaskan kehidupannya bersama anda sudah tamat dan selama ini perasaan dia terhadap anda semakin jauh akibat perasaan amarah yang dipendam lama.

Ledakan perasaan marah suami terhadap anda pada akhirnya umpama bom yang memusnahkan segala yang dibina bersama selama ini.

Dalam keadaan begini, bagaimana anda dapat menjangkakan bahawa suami benar-benar bahagia dengan anda dan setakat mana anda mempercayai ucapan cintanya .

Sebelum ini berlaku, segera nilai perwatakan suami terhadap anda adakah selama perkahwinan itu dia benar-benar bahagia.

Berikut beberapa panduan untuk mengenal pasti suami anda benar-benar bahagia hidup bersama dengan anda.

1Dia sentiasa merasakan anda sentiasa memberi perhatian kepadanya dan tidak mensia-siakan dirinya. Perasaan ini akan ditunjukkan menerusi rasa penghargaannya kepada anda biarpun anda melakukan perkara-perkara kecil untuknya.

2Dia mempercayai anda dengan menjadi dirinya yang sebenar tanpa rasa risau anda akan mengkritik atau menghakimi dirinya. Maksudnya dia tidak akan hipokrit dengan terpaksa menjadi 'orang' lain untuk memuaskan hati anda.
3Dia melihat anda sangat memerlukan dirinya dan menzahirkannya menerusi daya seksual yang anda tidak menolaknya apabila dia memerlukan anda.

4Dia senang dengan cara anda memuji dirinya, memeluk dan mengucapkan sayang kepadanya dengan sentiasa memandang ke dalam mata anda apabila anda berdua berbicara.

5Dia berasa dihormati dan dikagumi oleh anda apabila anda sentiasa ada di waktu dia ingin menyatakan sesuatu mengenai dirinya, masalahnya dalam apa jua keadaan.

6Biarpun anda memarahinya, dia sedikitpun tidak merasa hina atau diperkecilkan malah berfikiran positif dengan setiap kata-kata anda.

7Dia terlalu menghargai anda sehinggakan dia mempersilakan anda kepada keluarganya dengan tangan terbuka.

Sumber : utusan@Keluarga

2 comments:

  1. I'm really loving the theme/design of your website. Do you ever run into any internet browser compatibility problems? A small number of my blog visitors have complained about my site not operating correctly in Explorer but looks great in Opera. Do you have any solutions to help fix this issue?

    my web-site; refinishing hardwood floors

    ReplyDelete
  2. Ahaa, its nice discussion about this post here at this web site, I have
    read all that, so at this time me also commenting at this place.


    Here is my web-site diarrhea remedies

    ReplyDelete