nuffnang

Monday, May 20, 2013

Ciuman Mengairahkan

Pada umumnya dalam aktiviti bercinta memang bermula dari sebuah ciuman. Disebabkan ciuman dipercaya banyak orang dapat meredakan situasi dan keadaan canggung yang seringkali dialami oleh wanita.

Berciuman itu sendiri sebenarnya mempunyai seni dan juga menimbulkan sensasi yang bermacam-macam. Ciuman diharuskan menjadi sebuah hal yang eksploratif dan juga hal yang dinamik. Ciuman juga boleh membangkitkan hasrat seksual dari pasangan jika anda melakukannya dengan serius dan bukan sebagai selingan sahaja.

Mencium dengan betul dapat mewujudkan sebuah keselesaan dan juga kesenangan tersendiri bagi anda dan pasangan. Mencium dengan baik dan betul juga dapat menumbuhkan sebuah keromantisan dalam hubungan percintaan.

Pertama jika akan melakukan ciuman sebaiknya jangan tegang, sebaiknya diri anda dan pasangan harus tetap tenang. Kemudian bernafaslah secara teratur dan santai, janganlah bernafas dengan tempo yang cepat seperti selepas berlari.

Jangan pernah tanyakan kepada pasangan untuk ingin menciumnya, kerana wanita menyukai kejutan yang diberikan pasangannya. Namun yang perlu diperhatikan adalah anda juga harus pintar dalam melihat situasi dan keadaan pasangan jika ingin menciumnya.

Maksudnya janganlah anda menciumnya disaat pasangan sedang dalam masalah atau suasana yang genting.

Saat bercium sebaiknya anda telah membersihkan terlebih dahulu mulut serta gigi. Hal ini penting bagi keselesaan saat berciuman dengan pasangan.

Sebaiknya untuk menutup mata disaat anda dan pasangan berciuman supaya mendapatkan sensasi yang dalam dari momen ciuman tersebut dan juga menimbulkan perasaan tenang ketika berciuman.

Hal lain yang perlu diperhatikan adalah janganlah salah dalam mengambil kedudukan. Ambilah arah yang berlawanan dari kepala pasangan jika ingin mencium. Kemudian bukalah mulut sedikit dan dekatkan secara perlahan di bibir pasangan serta bernafaslah dengan normal melalui hidung.

Anda boleh meletakkan tangan pada pinggang pasangan, wajah, punggung atau boleh dengan bergandingan tangan. Yang terpenting sekali lagi apabila melakukan ciuman adalah janganlah tegang, dengan begitu nantinya anda akan merasakan keghairahan dan keindahan disaat berciuman berlangsung.

Anonymous

No comments:

Post a Comment