Tuesday, May 28, 2013

Fantasi Seks, Bolehkah?

Banyak pakar seksual yang sangat menyarankan pasangan dalam berfantasi jika memang dirasa sulit dalam meraih orgasme. Tetapi bagi beberapa orang, sering merasakan perasaan bersalah jika mereka melakukan hal tersebut. Sebenarnya fantasi bercinta, bolehkah?

Menurut beberapa pakar seks dengan berfantasi saat bercinta dengan pasangan merupakan cara yang paling baik untuk terus mengobarkan semangat dan ghairah bercinta.
Namun masalah fantasi seksual ini memang ada yang pro dan kontra mengenai apakah hal ini baik untuk dilakukan saat berhubungan seksual atau tidak.

Fantasi bercinta boleh dilakukan kerana dalam hubungan perkahwinan jika tidak pernah melakukan fantasi bercinta, maka nantinya akan mengalami kebosanan dalam hal bercinta yang akan menyebabkan hubungan anda tidak harmonis lagi.

Beberapa kajian menyebutkan bahawa dengan melakukan fantasi seks dapat menambah ghairah dalam bercinta serta menjadi lebih selesa dan akan mempunyai waktu yang rutin dalam melakukan hubungan seks. Dengan melakukan fantasi seks ini juga boleh membuat wanita dalam orgasme.

Banyak terapi seks yang mengatakan bahawa pasangan yang tidak pernah melakukan fantasi seks akan mempunyai kehidupan yang dirasakan kurang sihat.
Mereka percaya bagi mereka yang tidak pernah melakukan fantasi seks atau tidak mengakuinya, kurang dalam hal memperhatikan dari isi otaknya sendiri atau menerima sebuah fantasi dari filem ataupun buku.

Sedangkan yang kontra terhadap fantasi seks ini dikarenakan jika mereka terlalu terobsesi dengan fantasinya, nantinya akan dapat menguasai fikiran orang tersebut sehingga berpotensi dalam menghancurkan hubungan perkahwinan.

Banyak yang berfikir bahawa fantasi seks sama saja dengan melakukan hubungan selingkuh dan melakukan dosa. Fantasi seks juga dirasa dapat menjadikan sebuah pelampiasan dari apa yang hilang dari hubungan seksual anda dengan pasangan.

Jadi bolehkan berfantasi dalam hubungan seksual? Banyak yang mengatakan penyelesaian adalah jika memang mempunyai sebuah fantasi seks maka hindarilah perasaan bersalah. Jika anda terlalu berfikir untuk melakukan fantasi seks sebaiknya memang tidak untuk melakukannnya..... Anonymous

2 comments:

  1. Also, Doomsday Experienced superspeed, if you
    study the comic, you'd probably have seen him and supes fighting in superspeed. Hulk was only in a position to lift Mjolnir simply because of his increasing, strength. I presently mentioned superman is WAY faster than Hulk, flying at speeds that were near lightspeed. Also, I stated FLYING. That is something hulk can't do.
    Superman could just fly absent and let hulk calm down, then come back again and freeze him or some thing.

    He could also immediately throw hulk into space in the begenning in the battle, since Hulk has no method of propelling his
    way by means of space, the fight could be more than,
    even if hulk can now apparently breathe in space,
    he would still probably calm down. And banner can not breathe
    in space. I just want to know how hulk could get around that.
    Superman can easily just crack whatever world they battle on, then, since he can fly,
    he has possibilities. Hulk may be ready to destroy the planet
    as effectively, but he would just must wait until fortune pushes him into the gravitational field of the earth.
    Superman starts out becoming ready to hold much more than
    40 quintillion tons. That beats hulks starting level of 100 tons.
    That implies he can at the quite least snap hulk's neck. I know that wouldn't kill him, but it has been done in the comics, and took
    him a few seconds to heal from it. By that time,
    superman could have ripped hulk to pieces, and ripped every one
    of hulk's internal organs out of his body. I am not exaggerating. Finally, ahead of you say it, yes, I know how Prof. Hulk would defeat superman. Why do you focus on him a lot? This really is hulk, not Prof.

    my homepage: over the counter meds for premature ejaculation

    ReplyDelete

  2. Sokonglah PAS - Parti Islam Semalaysia untuk Malaysia Sejahtera.

    CARA SEBENAR BERHENTI ONANI

    onani haram kan? jgn ada yg onani lepas baca tulisan yg ckp halal ONANI ni, entah betul entah tidak, kena hati2 dengan manhaj atau pendapat yg tak betul, hati2 lah.. kalau cakap untuk menjaga dari zina tu ye lah kalau ada awek bogel depan ko paksa romen dia, barulah ko onani dan ko onanikan dia sekali bagi mengelakkan darurat zina.. lain dari itu onani ni boleh berhentilah, dengan kaedah berperingkat.

    contoh kalau onani setiap hari selama 3 kali. maka permulaannya kurangkan kepada 2 kali sehari, selama 3hari, kemudian kurangkan ke 1kali sehari selama 3 hari

    selepas itu, onani selang 1 hari onani 1 kali selama 3 kali,
    kemudian, selang 2 hari onani 1 kali selama 3 kali,
    kemudian , selang 3 hari onani 1kali selama 3 kali
    // (sama mcm atas:kemudian selang) 4 // (sama macam atas: hari onani 1 kali selama 3 kali)
    // 5 //
    //6 //
    // 7 //
    dan seterusnya sehinggalah selang 41 hari baru onani 1 kali selama 3 kali,

    Lepas itu ko dah boleh berhenti dalam steps yg selang 41 hari ni ko dah mudah gila nak stop terus.. lepastu stay ok dgn jaga mata je.. n kahwin.

    (pastikan setiap kali onani itu tidak melihat bahan, juga jagalah mata secara peringkat2, tutup mata kalau nampak tetek yang bertonjol dekat sana sini, atau apa2 yg buat korang terangsang. tutuplah mata, alihkan mata, Allahuakbar , anda boleh!)

    buat jadual dan anda boleh berhenti. ramai yang sudah berhenti. saya pun dah berhentilah dengan cara berperingkat macam ni. ok. sapa yang rajin tolong sebarkan, tulis balik dengan lebih grafik dan bagitahu lagi ramai org cara sebenar berhenti onani. kaedah ini juga boleh digunakan bagi hentikan ketagih lain, contoh arak, rokok, dadah dll.

    *Jom Undi dan sama2 buat kerja naikkan PAS selagimana PAS memperjuangkan Islam agar Malaysia Sejahtera Bersama Islam.

    ReplyDelete