nuffnang

Wednesday, October 3, 2012

Ciuman Seksologi

Bercumbu bukan hanya sekadar ciuman !!!! Ia sebenarnya membantu menentukan mood asmara anda dan pasangan. Adengan asmara yang disertakan dengan ciuman dan cumbuan yang hebat dan berkesan tentunya akan menghangatkan lagi pelayaran sex anda. Ciuman dan cumbuan merupakan expresi kasih sayang dan expresi ini merupakan element terpenting dalam perhubungan sex. Asas utama dalam bercumbu adalah penggunaan bibir yang aktif. Bercumbu dengan keadaan bibir yang kaku, samalah dengan bercumbu dengan patung. Relax atau sekurang-kurangnya berusahalah untuk berkeadaan tenang. Lakukanya dengan lembut.

Bila sahaja anda mula bercumbu, cuba dengan lembut untuk menyentuhi pipi pasangan. Anda boleh mulakan dengan merapatkan bibir anda dengan bibirnya atau memulakannya dengan dibahagian tengkuk sekadar membuat sentuhan dengan kulitnya. Hembuskan nafas dibahagian tengkuk serta juga meniup lembut ke bahagian telinga. Merasa kehangatan nafas ditengkuk akan menambahkan gelora sex. Foreplay sebegini tentunya akan lebih sensual dan meningkatkan sexual tension. Ia juga bertindak sebagai saluran kumunikasi tanpa perlu mengeluarkan kata antara anda berdua. Gerak balasnya terhadap foreplay ini memberi anda petunjuk tindakbalas keseluruhanya terhadap sex. Bila menggunakan lidah ditengkuknya, gerakan bibir anda ke bahagian telinga dan earlobe. Jika anda menyukainya, masukan lidah ke dalam earlobe dan mengulumnya. Anda juga boleh meliputi keseluruhan telinganya dengan mulut dan perlahan-lahan melepaskan nafas dari mulut anda - exhale. Cuba jangan inhale sewaktu melakukan ini.

Bila melakukan "French" kiss, buka mulut anda sedikit. Biarkan pasangan menerima hujung lidah anda dalam mulutnya dan sebaliknya. Bila sudah semakin intense, cubalah mengulum lidah pasangan anda dengan lembut - jangan mengulumnya dengan keras. Cuba dengan perlahan nibbling atau sucking bibir pasangan anda. Rasakan texturenya, kelembutanya serta juga taste nya dengan lidah anda. Berhati-hati dengan gigi. Adalah tidak menyeronoka jika sewaktu French kissing kita merasa gigi mencalari mulut kita. Walau gigi boleh digunakan dengan effective untuk lebih fun. Gigitan manja atau nibble serta jilatan dibahagian dagu boleh dibuat bagi menunjukkan passionate sexual aggression.

Bila bercumbu, cumbulah dia dengan cara yang sama anda suka dicumbui. Ingatkan balik seseorang yang anda paling suka ciumanya. Bagaimana dia melakukanya ? Apa bezanya dengan cara yang anda lakukan ? Cuba tiru pengalaman itu..
Banyak yang bercumbu dengan keadaan mata tertutup. Abaikan impulse untuk menutup mata dan cuba buka sekali-sekala. Tambahkanlah perspektif baru dalam pengalaman anda. Bila menciumi lain-lain bahagian badan pasangan anda, lihat jika anda telah menjumpai bahagian yang sensitif.

Jelajahilah badanya dengan lidah anda dan beri tumpuan kepada maklumbalasnya. Adakah dia menjadi lebih tense up ? Adakah dia memeluk anda lebih rapat ? atau menarik nafas dengan lebih deras ? Bahagian-bahagian sensitif yang umum termasuklah love handles, dibawah peha, telinga, bahu belakang, perut, pusat, nipple , ketiak, punggung, tengkuk, belakang lutut dan dalam kes yang agak sedikit fetis bolehlah mencuba dibahagian kaki... . Bahagian 'hot spot' ini mungkin berlainan bagi seseorang dan begitu juga darjah kesensitifanya. Sekali lagi, perhatikanlah gerak balasnya terhadap rangsangan anda itu. Jika tidak, pasangan anda akan merasa bosan sedang anda berhempas pulas merangsangnya.

Sekali lagi. jangan ragu-ragu menggunakan daya imaginasi anda - creative sedikit, playful dan have fun. Dalam hal ini anda mungkin boleh menggunak icecream yang disapukan ke badannya atau juga menuangkan minuman. Jika anda berusaha untuk in-tune dengan pasangan anda, besar kemungkinan dia akan melakukan perkara yang sama kepada anda menikmati keseronokkan bersama.

Anonymous

1 comment: