Saturday, November 26, 2016

Usia Puncak Kenikmatan Keintiman Lelaki & Wanita

GHAIRAH anda mulai padam? Ada baiknya mencari tahu di usia berapakah puncak kenikmatan seksual anda.

Menikmati hubungan intim dengan pasangan tentu sangat mengghairahkan. Semasa bercinta, anda dapat saling menumpahkan hasrat dan ghairah di ranjang. Namun, tahukah anda berapa usia puncak seseorang dalam menikmati seks?

Sebuah kajian, wanita menikmati puncak ghairah seksual pada usia 28, sementara lelaki di usia 33, demikian yang dikutip  dari Dailymail,

Menurut sebuah pungutan suara, lelaki harus menanti hingga berusia 33 sebelum mencapai puncak kenikmatan seksnya. Penemuan ini justeru berbeza dengan kajian sebelumnya yang mengatakan bahawa puncak ghairah lelaki pada usia 18 dan wanita 30 tahun.

Pungutan suara tersebut diikuti oleh 1.281 orang juga mendapati bahawa rata-rata lelaki kehilangan keterunaan di usia 18, sementara wanita lebih muda satu tahun, yakni 17.

"Seks akan lebih baik apabila anda sering berlatih dan sering merasakannya," kata pakar seks Tracey Cox.
"Sangat masuk akal bila seorang lelaki mengalami seks yang lebih baik pada usia 33 berbanding 18 tahun. Perlu waktu mempelajari cara mengendalikan orgasme dan memahami sistem seksual wanita yang kompleks, "jelas Cox.

Dia menambah, bahawa segala sesuatu pada akhirnya ditentukan oleh kualiti seks, bukan sekadar kuantiti. "Kita cenderung merasakan seks terhebat di awal hubungan, saat ghairah masih segar dan semasa tubuh badan kita dan pasangan berhubung," kata Cox.

"Meski sistem seksual wanita lebih kompleks dari lelaki, namun wanita lebih cepat mencari apa yang berguna baginya dan tidak daripada lelaki," jelasnya lagi.

Anonymous

No comments:

Post a Comment