nuffnang

Thursday, August 21, 2014

Enam 'Kekejaman' Lelaki Pada Wanita

CINTA dan benci, tetap saja anda tak boleh mengabaikan lelaki. Meski lelaki melakukan beberapa perkara kejam, wanita tetap mencintai dan menghargainya.

Ya, kita bercakap tentang orang yang paling anda cintai dalam hidup. Lelaki mungkin adalah makhluk yang penuh kasih dalam hidup anda, tetapi juga boleh menjadi seksaan abadi bagi wanita.


Berikut beberapa hal kejam yang mungkin lelaki lakukan kepada wanita....!

Ego besar
Apakah anda pernah bertanya-tanya, mengapa lelaki benci mengambil satu arah dan lebih suka berada di tempat yang mereka inginkan? Misalnya, saat anda berdua mencari alamat sebuah tempat. Mereka selesa dengan pilihan arah jalannya walaupun terlambat dua jam. Well, jawapannya adalah ego besar.

Hidup dengan memori selektif
Lelaki tak hanya mengingat nama setiap pemain kriket dan bola sepak di planet ini, namun bahkan mengetahui isi hati mereka. Tapi, saat mengingat ulang tahun dan perayaan orang yang dekat dengannya, otak lelaki menderita penyakit yang disebut 'sindrom memori selektif'.
Melihat "aset" wanita
Lelaki dicap buruk saat suka menatap payudara wanita. Hal itu juga diakui berdasarkan banyak kajian. Tapi, mengetahui jika pasanganmu tengah selingkuh dengan wanita lain, tentu itu perbuatan kejam yang dilakukan lelaki.

Posesif
Lelaki tak mendapat keselesaan ketika merasa cemburu dengan pasanganya. Ia sering menyalahkan wanita apabila cemburu dengan lelaki lain yang cuba mendekatinya.

Tambah perhatian
Bagaimana rasanya jika anda ditelefon setiap 15 minit? Pastinya, anda merasa terganggu dengan panggilan dari pasangan hanya untuk memastikan jika anda sihat, aman, dan tengah melakukan apa.

Bertindak sendiri tanpa bantuan orang lain
Rasanya, tak ada yang salah jika lelaki meminta bantuan orang lain. Namun, kebanyakan mereka bersikap boleh melakukan segalanya, termasuk hal-hal berbahaya bagi dirinya.

Anonymous

No comments:

Post a Comment