nuffnang

Thursday, September 15, 2016

Tiga Kesalahan Popular Wanita Saat Berhubungan Intim

ATAS pelbagai alasan, banyak pasangan sering kali melakukan kesalahan saat bercinta. Inilah beberapa kesalahan yang umumnya dilakukan wanita.
Semasa bercinta, wanita kerap bersikap malu-malu di hadapan pasangannya. Tak hanya itu, pelbagai kesalahan pun seringkali mereka lakukan. Hal itu tidak saja membuat hubungan intim berkurang kenikmatannya, tetapi juga menciptakan ketidakselesaan.

Untuk mengurangkan gangguan tersebut, kenali beberapa kesalahan berikut ini sehingga sesi bercinta berjalan lancar.

Kebimbangan ketidaksempurnaan diri
Wanita seringkali memikirkan ketidaksempurnaan yang dimilikinya. Padahal, permasalahan tersebut tak menjadi fikiran lelaki. Realitinya ketika seks terjadi, kewujudan selulit yang menyeramkan pun tak akan mengganggu ghairah lelaki. Sayangnya, wanita terlalu merisaukan hal tersebut sehingga membuat ketidakselesaan bercinta. Untuk itu, belajarlah untuk melepaskan kekurangan tersebut. Jauhkan rasa malu dan suntikkan percaya diri anda di hadapan pasangan.

Kurangnya kepelbagaian
Wanita seringkali selesa dengan apa yang menjadi kebiasaannya, begitu pun dengan aksi di ranjang. Padahal, membuat kepelbagaian boleh menjadi rencah kehidupan seksual anda dan pasangan. Sayangnya, wanita cenderung enggan cuba hal-hal baru yang sesungguhnya dapat menciptakan kenikmatan besar. Jadi, kenapa tak cuba aksi baru agar keintiman anda lebih panas.

Bersikap pasif
Selain tenggelam dalam keselesaan, wanita seringkali malas mengambil peranan ketika sesi bercinta berlangsung. Seringkalinya, wanita menganggap jika seks hanyalah kerja-kerja rumah yang biasa-biasa dilakukan sehingga tidak ada sesuatu yang istimewa untuk dilakukan dan membuat mereka enggan berlaku aktif memberi tindakbalas gerakan seksual pasangan.

Anonymous

No comments:

Post a Comment