Wednesday, May 19, 2010

Akibat berkasih pada yang tak sudi.


Melihat kepada keputusan PRK Sibu,jelas membuktikan pengundi Cina tetap dengan pendirian mereka menyokong pembangkang lebih lebih lagi calun DAP.

Pemimpin MCA dan Gerakan tak payah lagi menuding jari nak menyalahkan Perkasa lah,pasal isu itu, isu ini dan bermacam macam lagi alasan untuk menyatakan kelemahan ini di sebabkan oleh UMNO yang di tuduh masih mempunyai sikap perkauman.Wal hal kita tak nampak keseriusan pemimpin MCA dan Gerakan memberi penjelasan tentang amalan BN dalam konteks kontrak sosial malah jauh sekali mempertahankannya. Mereka juga sama seperti DAP dalam memperjuangkan kepentingan Bangsa mereka.

Yang tak serik serik PM kita,kena tipu di Hulu Selangor dengan berjuta peruntukan untuk kepentingan masyarakat Cina namun undi tetap kepada pembangkang ,di Sibu kena tipu lagi berlipat ganda peruntukan (RM18 juta) di beri untuk kepentingan masyarakat Cina namun undi mereka tetap kepada DAP. Hidung tak mangcung pipi tersorong sorong.

Orang dah benci kita,dah tak sokong kita dan sedang berusaha keras memujuk orang Melayu hanyut tak sedar dik untung bersekongkol dengan puak2 Cina ni untuk jatuhkan pimpinan UMNO.

Kenapa kita masih tak sedar , Kenapa nak berkasih lagi pada orang yang dah tak sudi.Apa guna kita berbelanja sekian banyak wang sedangkan ianya bagaikan mencurah air di daun keladi.

Mereka banyak wang,mereka boleh biaya apa saja untuk kepentingan masyarakat mereka,mereka dah tak perlukan UMNO dan BN lagi.Selagi Anwar dan orang Melayu seperti Anwar masih hidup dan terus berjuang dan berjanji untuk menaikkan kuasa pemimpin2 Cina,menghapuskan hak orang Melayu,memperjuangkan konsep DAP (Malaysian Malaysia) selagi itulah jangan mimpi orang cina nak sokong BN sehingga BN mengikut saja kehendak mereka agar Cina diberi sama hak dan taraf dengan orang Melayu.

Alang alang mandi biar basah,menyelok perkasam biar sampai kepangkal lengan,adat berjuang biar mati di medan perang,maskipun mati biar lah mati bermaruah.Dari pada semua calun MCA dan Gerakan kalah di kawasan mejoriti pengundi Cina biarlah mereka langsung tak ada wakil dalam BN.

Kita desak berikan saja semua kawasan pilihan raya mejori orang Melayu kepada calun UMNO.Kalau orang Cina nakkan pemimpin mereka dalam kerajaan mereka terpaksa beri kemenangan kepada calun MCA dan Gerakan yang bertanding di kawasan mejoriti pengundi mereka.

Kembalikan semula semangat orang Melayu kepada UMNO ,bangkitkan semula semangat DEB, laungkan pasal 3,152 dan 153 agar perjuangan UMNO untuk membela nasib orang Melayu benar benar di rasai dalam jiwa orang Melayu. Perkukuhkan kedudukan raja raja Melayu. Kalau perlu bawa PAS bersama perjuangan ini.

BERKASIHLAH PADA YANG SUDI.

adibeta,
kubang kerian,kelantan

No comments:

Post a Comment