nuffnang

Wednesday, May 19, 2010

7 Kesilapan Grooming Lelaki - Lelaki mesti baca!


Tanpa sedar, ada ketika gaya yang cuba ditampilkan lelaki sama ada ketika keluar bersama si gadis atau lepak bersama-sama teman seakan tidak kena gaya. Ada saja yang kurang. Ada 7 kesilapan gaya yang sering dilakukan oleh lelaki. Check it out!

1. Memakai lebih dua atau tiga wangian sekali gus.
Kamu perlu sedar bahawa wangian berfungsi dalam memberi ilusi maskulin pada penampilan. Namun jika terlalu obses hingga memakai lebih dari satu wangian dalam satu masa, tidakkah kamu sebenarnya mengalahkan perempuan? Perempuan pun tidak begitu.

2. Tidak memakai pelembab muka.
Lelaki beranggapan menjaga kulit wajah hanya layak untuk perempuan. Oh lelaki, ketahuilah bahawa fakta kamu itu salah! Lelaki juga perlu manjakan kulit wajah untuk mengelakkannya dari kelihatan kusam dan tidak bermaya.

3. Kuku kotor dan panjang.
Penampilan sudah dikira ok! Tetapi kamu lupa untuk menjaga kebersihan diri khasnya kuku jari atau kaki yang kotor. Dan ramai juga lelaki yang menyimpan kuku panjang di jari kelengkeng. Maaf, ia langsung tidak nampak cool!

4. Dry shaving.
Mungkin kerana mahu cepat, kebanyakkan lelaki hanya menggunakan air sebagai 'bahan pelembab' ketika melakukan cukuran. Lebih teruk, ada yang main cukur saja! Ketahuilah lelaki bahawa kamu memerlukan gel pencukur khas bagi mengelakkan luka ketika bercukur.

5. Kaca mata pada waktu malam?
Ia seakan menjadi trend. Tapi trend yang sungguh ' ketinggalan zaman'. Kamu tidak perlu berlebih-lebih dalam bergaya pada waktu malam dengan memakai kaca mata hitam. Memadai dengan kamu tampil ringkas tetai up to date.

6. Bulu hidung!
Ketika membuat cukuran juga, apa yang perlu kamu titik beratkan ialah bulu hidung kamu. Periksa dua atau tiga hari sekali. Manalah tahu ada bulu hidung kamu yang sudah 'menjalar keluar'. Cara terbaik adalah dengan mencabut atau mengguntingnya. Barulah nampak kemas.

7. Skiny oh Skinny!
Hanya kerana mahu mengikut aliran fesyen, ramai yang tampil ranggi dengan mengenakan denim berpotongan skinny meski kamu bertubuh gempal. Ya, kamu hanya perlu yakin dengan diri sendiri. Tetapi sedarkah kamu bahawa penampilanmu sebenarnya kelihatan lucu?

No comments:

Post a Comment