nuffnang

Sunday, March 25, 2018

Adakah Anda Mengenal Pasangan Anda Dengan Baik?

PERTENGKARAN atau salah faham adalah bahagian dalam sebuah perhubungan, namun mungkin penting untuk perhatian bahawa sebahagian dari rintangan itu menunjukkan bagaimana anda dapat menghadapinya. Jika anda akan melalui masa sukar dalam hubungan anda, cubalah kenali pasangan anda secara mendalam.

Hal ini bertujuan untuk memahami pasangan masing-masing dengan cara mengetahui sama ada anda benar-benar mengenalinya. Ada beberapa perkara yang harus anda ketahui dalam hal tersebut, seperti yang tercatat dibawah ini.

Komunikasi
Tanyakan satu sama lain sekitar 10 atau 20 soalan untuk mengetahui seberapa banyak anda berdua saling tahu. Tidak selamanya soalan penting yang relevan, cukup dengan soalan kecil yang mengingatkan anda berdua terhadap kenangan saat bersama-sama.

Ingat Kenangan Indah Masa Lalu
Seringkali, anda bersama pasangan hidup berasingan kerana masalah waktu. Anda mungkin tahu buku kegemaran pasangan anda di perguruan tinggi, tapi di umur 40 tahun, mungkin semua itu akan berubah. Untuk mengingatkan kenangan bersama dengan pasangan, usahakan untuk mengingat atau jika perlu menulisnya dalam sebuah catatan kecil untuk mengingatkan kesukaan pasangan masing-masing.

Saling Percaya
Pertanyaan anda juga harus menunjukkan berapa banyak rahsia yang anda ketahui satu sama lain. Misalnya, adakah anda tahu pasangan anda mempunyai banyak akaun bank? Atau lebih baik lagi, adakah anda tahu nombor pin ATM pasangan anda? Ini akan memberitahu anda berapa banyak anda saling percaya. Dengan mengetahui peribadi pasangan dengan baik dan detail, akan mengurangkan rasa salah faham dan kebimbangan yang tidak berasas. Mempunyai hubungan yang harmoni adalah impian semua pasangan.

Anonymous

No comments:

Post a Comment