nuffnang

Saturday, April 2, 2016

Mengapa Anda Masih Sendiri?


Alasan seseorang masih bujang biasanya kerana mereka masih menikmati kesendirian. Menjadi tunggal bukan satu kesalahan, ini adalah pilihan.

Namun, kadang-kadang anda tidak sedar jika penyebab anda masih sendiri ada pada diri anda sendiri. Meski bukan sepemuhnya salah anda, tapi percayalah, tingkah laku dan keyakinan anda boleh menghalang anda untuk mencari tambatan hati.

Berikut beberapa alasan mengapa anda single?

1. Tidak ada yang cukup baik untuk anda.
Setiap orang pasti berharap memiliki pasangan yang sempurna. Kacak, bijak, baik dalam kerjayanya, berasal dari keluarga kaya, yang jelas dia sempurna di mata anda. Di mana anda akan mencari orang seperti ini?

Berharap mempunyai pasangan terbaik memang tidak salah, tetapi jika anda terlalu memilih, ini hanya akan membuat anda terlalu lama sendiri. Sebab anda akan Sukit mencari orang yang sempurna.

Jika anda sukar untuk mencari seseorang yang masuk dalam kriteria anda, cuba fikirkan dan pertimbangkan semula atau anda sama sekali tak akan pernah mencari siapa pun.

2. Anda takut komitmen. 
Meski wanita dilahirkan untuk menunggu, namun akan sukar bagi anda jika takut terikat atau hidup bersama dengan seseorang. Lelaki bukan satu-satunya penyebab anda takut komited. Wanita menjauh dari hubungan kerana pelbagai alasan, seperti takut membuat pilihan yang salah, takut terikat, atau takut kehilangan sesuatu yang lebih baik. Pemikiran seperti ini hanya akan membuat anda selamanya sendiri.

3. Anda tidak meluangkan masa untuk hubungan.
Hubungan akan memberikan beban bagi anda untuk sekurang-kurangnya meluangkan masa untuk hubungan anda. Jika anda tidak boleh menyediakan waktu itu, itu artinya anda tidak bersedia untuk menjalin sebuah hubungan.

4. Kepribadian anda buruk. 
Lelaki mana yang akan tahan jika fikiran hal-hal atau fikiran negatif selalu menyelimuti diri anda. Memang ada kalanya anda perlu menunjukkan 'sikap buruk' untuk membela diri agar orang lain tidak berbuat semena-mena. Namun jika anda terus seperti itu, mungkin tak ada orang yang mahu mendekati anda.

5. Anda tidak mempunyai kepercayaan diri.
Jika anda terus memikirkan pendapat orang lain yang memandang rendah diri anda, ini boleh menjadi penyebab anda masih sendiri. Jika anda terus menganggap jika orang-orang tak tulus mendekati anda, sebaiknya hentikan mulai sekarang. Percaya diri dan membuka hati adalah pilihan yang tepat. - metrotvnews

No comments:

Post a Comment