nuffnang

Thursday, September 20, 2012

Ekspresi Si Dia Saat Bercinta

Banyak orang mengatakan, salah satu bahagian yang paling menyenangkan saat bercinta adalah menyaksikan ekspresi pasangan saat bercinta. Baik laki-laki mahupun perempuan sebenarnya menyukai ekspresi ini, hanya saja mereka kerap tidak mendedahkannya.

Ekspresi wajah yang anda paparkan saat berhubungan seks sangat penting untuk kelangsungan hidup perkahwinan anda berdua. Ekspresi wajah boleh dibilang menjadi sarana komunikasi antara laki-laki dan perempuan. Misalnya saja, ketika berhubungan seks dengan si dia untuk pertama kalinya, anda tidak tahu di mana harus menyentuhnya. Ia juga tidak tahu sama ada sentuhannya cukup lembut atau menyakiti anda.

"Anda akan mengetahui hal itu dengan mengambil isyarat yang ada. Anda mengamati tubuhnya, bagaimana ekspresi wajahnya. Anda mendengar erangan suaranya, bagaimana ia termengah-mengah tanpa dapat dielakkan. Mungkin ia akan merasa bahawa anda bertindak balas ketika ia menjelajahi payudara anda, atau bagaimana ia menarik lengannya ketika anda menggigitnya ringan, "tutur Leil Lowndes, motivator dan penulis buku How to Make Anyone Fall in Love with You.

Dalam tahap ini, ekspresi wajah masih menjadi pegangan bagi anda untuk melakukan hubungan seks. Apa yang anda sukai atau tidak ia sukai tertangkap dari ekspresinya. Hal ini mungkin terjadi kerana, apabila anda belum menguasai permainan, anda tidak berani mendedahkan perasaan anda. Anda hanya menunjukkannya melalui ekspresi rasa senang, sakit, atau bahkan biasa saja.

Umumnya lelaki lebih cepat menikmati sesi bercinta, sementara perempuan masih berusaha mengalahkan rasa sakit ketika berhubungan pertama kalinya. Anda masih mencari-cari bagaimana mendapatkan kedudukan yang lebih enak, dan tentunya bagaimana supaya dapat mencapai kenikmatan seperti yang anda baca di majalah.

Ketika anda sudah cukup menguasai teknik bercinta, menyaksikan ekspresi pasangan saat berhubungan intim, dan mencapai orgasme, memberikan pengalaman yang lebih dahsyat. Tak dapat dijelaskan bagaimana ekspresi yang ditampilkannya. Ia merasakan sensasi yang luar biasa menjalar di seluruh bahagian tubuhnya hingga sukar berkata-kata. Matanya kerap terpejam kerana rasa kenikmatan yang meluap-luap.

Tidak semua perempuan mampu menikmati ekspresi ini. Mereka yang masih belum berpengalaman akan menterjemahkan ekspresi horny seperti ini sebagai ekspresi yang tidak sopan, bahkan menjijikkan. Mereka yang dibesarkan dalam keluarga yang selalu diingatkan untuk selalu menjaga sikap atau tidak menunjukkan perasaan yang berlebihan pada lawan jenis biasanya juga akan memilih untuk menutup ekspresinya, dan tidak menyukai ekspresi pasangan yang terlalu ketara.

Berbeza dengan perempuan yang tidak mengekspresikan perasaan, dan tahu apa yang dia inginkan. Biasanya, ia justeru akan mendedahkan pada pasangannya betapa ia menikmati ekspresi pasangannya. Bahkan, sebahagian perempuan meminta pasangannya untuk bermasturbasi agar ia boleh fokus menikmati pemandangan tersebut.

Di lain pihak, lelaki juga senang jika anda lebih bebas mengekspresikan perasaan...

"Buat lelaki, melihat ekspresi wajah pasangan itu umumnya penting. Kalau saya, dari skala 1-10, nilai pentingnya 8. Biasanya lelaki senang melihat ekspresi pasangan yang tampak menikmati. Mereka merasa bahawa pasangannya dapat penuh dalam melakukannya," begitu menurut seorang pakar seksologi.

Untuk itulah, sebenarnya pelbagai posisi seks diciptakan. Gaya missionary atau woman on top, misalnya, walaupun tergolong biasa namun memiliki banyak keuntungan. Dengan kedudukan ini, anda dan pasangan boleh saling menatap ekspresi wajah. Anda boleh memberinya ciuman dengan lebih mudah dan menjelajah daerah sensitif tubuhnya. Keuntungan ini tidak mudah didapati jika anda menggunakan kedudukan rear-entry (atau biasa disebut doggy style) atau spooning (menyamping).

Anda yang telah menjadikan hubungan seks sekadar sebagai sebuah kewajiban suami-isteri cubalah untuk mengubah kebiasaan ini. Dengan lebih bebas mengeluarkan ekspresi mahupun menikmati ekspresi pasangan, bukan tidak mungkin hubungan yang semula hambar boleh kembali hangat. Ketika saat bercinta suami mampu menatap anda seolah anda seorang Angelina Jolie, bukankah anda jadi makin cinta padanya?

Anonymous

No comments:

Post a Comment