Friday, March 8, 2019

Faham tak orang cakap apa....?

Mat Sabu pertahan kenyataan Guan Eng
Nampaknya tiada seorang pun pemimpin Melayu dalam Pakatan Harapan (PH) berani mengecam Lim Guan Eng yang mengeluarkan kenyataan hasutan 'pengisytiharan perang ke atas bukan Melayu' termasuklah Mohamad Sabu, walaupun beliau Menteri Pertahanan.

Sudahlah tidak berani mengecam, Mohamad yang juga Presiden Amanah mempertahankan pula kenyataan Guan Eng tersebut dengan menyamakan maksud 'perang' sama sepertimana 'perangi rasuah', biarpun jelas Setiausaha Agung DAP tersebut memperkata dalam konteks perkauman.

"Guan Eng mengatakan perang politik, macam kita isytihar perang rasuah dalam politik," katanya dalam sidang akhbar selepas hadir ke program Bicara Minda di Dewan Karangkraf di sini hari ini.

Kelmarin, sebuah portal memetik kenyataan Guan Eng yang menyifatkan kerjasama UMNO dan Pas sebagai satu 'pengisytiharan perang' ke atas masyarakat bukan Melayu.

Bagaimanapun, selepas dikecam hebat, Setiausaha Agung DAP itu telah mengubah kenyataannya dan frasa ‘pengisytiharan perang’ ditukar kepada ‘menyasarkan'.

Sehingga kini Guan Eng masih belum meminta maaf dan pihak polis juga belum mengambil sebarang tindakan ke atas Menteri Kewangan tersebut walaupun pelbagai pihak mendesak agar kes itu disiasat di bawah Akta Hasutan. - utusan online

1 comment:

  1. bosan tidak tahu mesti mengerjakan apa ^^
    daripada begong saja, ayo segera bergabung dengan kami di
    F*A*N*S*P*O*K*E*R cara bermainnya gampang kok hanya dengan minimal deposit 10.000
    ayo tunggu apa lagi buruan daftar di agen kami ^^


    ReplyDelete