Monday, July 23, 2018

Pertanyaan Kepada Penyokong LGBT

SAYA mahu membuat sedikit pertanyaan kepada golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) serta penyokong ‘perjuangan’ mereka di negara ini khususnya yang berada dalam kerajaan sekarang.

* Perlukah kita sediakan satu tandas khas LGBT? Tandas lelaki dan perempuan sepatutnya adalah ‘khas’ untuk yang ‘tulen’ jantinanya sejak lahir.

* Bolehkah lelaki atau wanita LGBT tidur sebantal, sebilik dengan lelaki atau wanita tulen? Dikhuatiri berlaku kes ‘rogol’ atau ‘ditangkap basah’ pula.

* Jika dibenarkan berkahwin, upacara agama apa akan digunakan? Memandangkan tidak ada agama yang mengiktiraf LGBT malah rata-ratanya mengharamkan hubungan songsang ini.

* Jika LGBT meninggal dunia, khususnya yang asalnya mempunyai anutan agama, adakah patut dikebumikan mengikut agama asal atau dibungkus dalam beg plastik dan ‘dilupuskan’ sahaja? Tidak sesuai rasanya diuruskan mengikut kepercayaan asal mereka mahupun ditanam di tanah perkuburan mana-mana agama.

* Jika mahukan anak, bagaimana LGBT mahu ‘membiak’ selain daripada teknik klon? Jika melalui permanian beradas, bukankah menggunakan sperma atau telur penderma itu satu ‘kecurangan’ terhadap pasangan LGBT anda? Apa guna berkahwin jika anak cuma ‘separuh’ warisan genetik ‘suami dan suami’ atau ‘isteri dan isteri’?

* Jika anak ‘separuh’ warisan genetik itu lahir kelak dan didapati tidak mengikut gaya hidup LGBT, adakah itu dikira mengkhianati perjuangan hidup ibu atau bapa mereka?

* Jika LGBT diiktiraf, bukankah golongan songsang lain juga perlu diiktiraf seperti yang suka hubungan seks dengan haiwan, hubungan dengan ahli keluarga (sumbang mahram), hubungan dengan kanak-kanak (pedofilia) atau mahu menukar ‘spesies’ daripada manusia menjadi kucing, anjing dan sebagai? Kononnya ‘hak asasi’ untuk hidup seperti mana seseorang suka, maka golongan songsang lain juga perlu diperjuangkan penyokong LGBT.

* Soalan paling utama, apakah perasaan ibu bapa pengamal LGBT? Adakah mengikut nafsu serakah songsang berbaloi dengan kesedihan dan tangisan ibu bapa anda?

Oleh : Abang Tulen

No comments:

Post a Comment