Sunday, November 13, 2011

Padan Muka Kita

Seorang artis Melayu telah bergambar separuh bogel dalam sebuah majalah antarabangsa versi Indonesia. Tapi Siti langsung tak terkejut. Kalau dia tak buat begitu, barulah Siti terkejut.

Sebenarnya artis Melayu yang perangai begini bukan dia seorang saja. Banyak lagi. Mungkin mereka juga akan menyusul beraksi separuh bogel untuk majalah luar negara. Mereka nak jadi pelakon tapi berlakon macam kayu. Maka harapkan sensasi sajalah untuk hidup.

Artis beginilah yang mengotorkan dunia nyanyian dan lakonan. Siti tak nak suruh artis seorang ini minta maaf. Kalau dia nak bogel teruskanlah hingga jadi penghias muka depan Playboy. Sebab ada pihak liberal di negara ini yang berbangga kerana itu pencapaian antarabangsa.

Kalau dulu artis yang tak bermaruah seperti ini ketar lutut kerana dia akan kena gam. Tak boleh muncul di televisyen. Tok Mat (Allahyarham Mohamed Rahmat bekas Menteri Penerangan) cukup tegas. Tapi sekarang artis peduli apa. Kalau tak percaya tengoklah, nanti dia jadi rebutan stesen televisyen. Sepatutnya artis beginilah yang pertama sekali kena tendang keluar dari dunia selebriti.

Bagi Siti, ini adalah penanda aras kegagalan dasar-dasar moral kita. Kita ada jabatan mengenai hal ehwal agama Islam, kita ada mufti. Tapi bila mereka menegur, kita hentam mereka. Kita labelkan mereka sebagai kolot dan kita julang para perosak moral. Artis Melayu separuh bogel inilah balasannya kepada kita. Padan muka kita.  -Siti Jarum : He...he...he...

Ada lagi.....Aksi Zarina Panaskan Indonesia

No comments:

Post a Comment