Saturday, February 11, 2017

Malangnya Negara Ku.....

Ingatkan DAP yang akan menCHINAkan negara MALAYSIA,
tapi BN yang melaksanakannya.

MENCHINAKAN NEGARA MALAYSIA - DARI UTARA KE PANTAI TIMUR SEMENANJUNG TANAH MELAYU

PROLOG:
30 juta rakyat Malaysia dihimpit kesusahan untuk hidup dengan pelbagai tekanan cukai dan harga makanan serta kediaman yang mencanak naik. Kejatuhan ekonomi dan keadaan perniagaan yang mencabar menyebabkan 40, 000 telah dibuang kerja. Peniaga kecil Bumiputera paling terkesan kerana tidak mempunyai pendapatan tetap.

Kerajaan kleptokrasi berbangga kerana permintaan terhadap pemberian belas ikhsan BR1M untuk membolehkan rakyat hidup telah bertambah. Jumlah maksimum yang diterima ialah RM100 sebulan dan penerima BR1M meningkat setiap tahun. 7 juta atau 23% dari rakyat Malaysia menerima BR1M. Ini bukti kemiskinan telah melanda rakyat Malaysia.

GEMPAR:
1. Isu penjualan tanah di Dataran Lang untuk pembinaan condo mewah yang akan dibangunkan oleh kontractor China hanyalah sebahagian dari projek menjadikan Langkawi sebagai ‘Monaco of the East’ yang tentunya lebih hebat dari Singapura yang juga mahu menjadi ‘Monaco of the East’. Apakah yang akan terjadi kepada 99 buah pulau-pulau Langkawi Geopark, dengan gunung ganang berumur 550 juta tahun di Langkawi yang tentunya adalah khazanah yang sangat tinggi nilainya? Akan tergadaikah jua?

2. RM43 billion off-shore trading port (atau military port?) di Melaka dikenali sebagai Melaka Gateway akan menggantikan Singapura sebagai pelabuhan dagang utama di Asia Tenggara. Pelabuhan ini nanti mengesahkan hak dan tuntutan negara China ke atas seluruh laluan Selat Melaka.

3. RM100 billion Bandar Malaysia a.k.a Bandar China adalah bandar bawah tanah terbesar di dunia. Bandar Malaysia / Bandar China ini akan melengkapkan laluan sutera koridor China antara Asia Tenggara dengan Asia Timur, Asia Barat dan Asia Selatan. Dibina di atas tanah 486 acres yang dulunya adalah Sg Besi Airport, tanah ini adalah milik China sepenuhnya.

4. RM100 billion Forest City di atas lautan yang ditambak di Johor Bahru adalah bandar buatan China yang menakutkan masyarakat dunia kerana gahnya pembangunan di situ. Dengan menempatkan hampir sejuta rakyat China dan Singapura, Forest City bakal menjadi Shenzhen ke 2.

5. RM55 billion pinjaman dari China untuk membina Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL) akan membawa lebih ramai orang China ke Malaysia. Sebidang tanah bernilai RM5.85 bilion juga akan terjual dan berpindah milik kepada China untuk membolehkan pembinaan ECRL.

6. RM1.58 billion Pembangunan pelabuhan mega membesarkan Pelabuhan Kuantan mengiktiraf penguasaan China terhadap Laut China Selatan yang ingin dikuasainya selama ini. Apatah lagi telah terbina struktur-struktur kepunyaan China di Pulau Spratly di Laut China Selatan.

EPILOG
Lengkap sudah kehadiran dan penguasaan China di Malaysia. Ini akan memudahkan 1.4 billion penduduk China mempunyai penempatan baru sebagai alternatif untuk berpindah ke sebuah negara kaya yang dulu dikenali sebagai Tanah Melayu.

No comments:

Post a Comment