Thursday, November 4, 2010

5 Kriteria Wanita Ideal di Mata Lelaki


Dalam urusan cinta, wanita kerap bingung dengan sikap lelaki hingga dinilainya sebagai makhluk misteri, kerana membiarkan wanita meneka-neka isi hati mereka. Meski telah cuba menyenangkan hatinya, ramai wanita merasa gagal.

Kaum hawa menilai diri belum sepenuhnya memahami apa yang diperlukan pasangan. Tak heran bila sebuah pertanyaan besar selalu menyelimuti hati wanita, "Apa yang dicari pasangan dalam diri saya?".

Mengupas lebih dalam apa yang dicari lelaki dalam diri wanita, berikut beberapa di antaranya seperti:-

***Lelaki mencari cinta
Perlu diketahui, selain ingin memberikan cinta pada wanita yang dikasihi, lelaki juga ingin diberi cinta oleh pasangan. Masalahnya, banyak wanita suka bersikap dingin. Dan menurut kacamata lelaki, tidaklah mudah untuk mencari seorang wanita yang penuh kasih dan memiliki sikap keibuan, meskipun beberapa lelaki telah menggantung harapan dan berfikir bahawa mereka telah menemui seorang Wanita Tulen.

***Lelaki mencari seorang wanita menarik
Kecantikan hati bagi para lelaki adalah penting, tapi lelaki juga tak menolak keinginan mencari wanita menarik dari segi penampilan. Tidak harus mencari model catwalk dengan tubuh ramping, tetapi satu yang pasti, kaum adam menginginkan pasangan mereka percaya diri dengan penampilannya. Dengan itu, mereka turut bangga memiliki kekasih yang menarik, terlebih bila setiap orang mengatakan kekasihnya benar-benar menarik.

***Lelaki mencari seorang wanita yang boleh dipercayai
Jika anda ingin memenangi hatinya, maka jadilah orang yang bisa ia percaya. Lelaki mencari pasangan yang boleh dipercayai dan boleh dipercayai. Sebahagian wanita bukanlah sosok yang boleh dipercayai dan setia. Hal ini jelas membuat lelaki semakin waspada. Penting untuk diingat, bahawa tidak semua lelaki boleh memaafkan wanita tidak setia.

***Lelaki mencari pendamping hidup juga wanita humoris
Hingga pada saatnya ingin berumah tangga, lelaki akan mencari seorang wanita yang bersedia menjadi pendamping hidupnya. Wanita yang gemar bersosial, dan boleh dipercayai untuk mengikatnya dalam hubungan jangka panjang hingga berlanjut ke tahap keluarga.

Di samping itu, lelaki juga menginginkan wanita yang memiliki selera humor. Apalagi menurut lelaki, tak sedikit wanita sering tampil kaku dan tegang di hadapan pasangan, bahkan sering merasa terganggu dengan lelucon lelaki. Wanita dengan selera humor tinggi dianggap sangat menarik bagi banyak lelaki.
***Lelaki mencari wanita feminin, lembut, dan baik
Dalam mencari pasangan, lelaki juga mencari wanita yang lemah lembut dan tidak egois. Sebab itulah, banyak lelaki tergoda pada sikap lemah lembut wanita. Kehadiran seorang wanita yang feminin, lembut, dan baik sangat penting dalam kehidupan mereka, pasalnya wanita seperti inilah yang nantinya akan berperanan penting untuk membesarkan buah hati mereka.

...okezone

No comments:

Post a Comment