Wednesday, April 6, 2016

Pentingnya Saat Usai Keintiman Bagi Wanita

Sebagai pasangan, tentu setiap orang perlu memupuk cinta yang terjalin agar cinta ini tetap bertahan dan mampu memberikan kebahagiaan.

Ada banyak hal yang perlu diperhatikan dalam usaha memupuk cinta dan hubungan seksual merupakan salah satu faktor penting yang harus diperhatikan oleh setiap pasangan.

Ada banyak perkara yang perlu dipelajari untuk mendapatkan hubungan seksual yang mampu membina cinta yang lebih kuat dan mendalam di antara lelaki dan wanita.

Perlu difahami bahawa hubungan seksual mempunyai makna yang lebih dari sekadar pemuasan nafsu syahwat tentunya.

Kebahagiaan dan kepuasan antara pasangan menjadi fokus utama yang perlu lebih perhatian berbanding hubungan seksual itu sendiri. Perlu pula diperhatikan bahawa penetrasi bukan perkara yang boleh terus dilakukan dan dihentikan begitu sahaja tanpa tindakan tertentu yang menyokongnya.

Sebelum penetrasi dalam percintaan dilakukan, pasangan tentu perlu melakukan cumbuan terlebih dahulu untuk mempersiapkan diri untuk mendapatkan kepuasan dalam percintaan yang optimum.

Banyak jurus cumbuan yang boleh dilakukan untuk meningkatkan ghairah dalam percintaan, tetapi cumbuan bukan satu-satunya perkara penting dalam percintaan.

Selain cumbuan yang berfungsi sebagai pembuka dalam babak percintaan, ada pula istilah `sesudah permainan' yang boleh jadi menjadi penutup bagi sesi percintaan pasangan yang terkadang tidak dianggap penting oleh kebanyakan orang.

Sesudah permainan penting bagi wanita sebagai penunjuk perhatian selepas bercinta dan ada beberapa perkara yang perlu dilakukan lelaki kepada wanita selepas bercinta.

Memeluk Mesra
Kebanyakan wanita mempunyai harapan bahawa selepas sesi percintaan yang memuaskan, pasangan mereka akan memeluk tubuhnya dengan mesra. Pelukan tersebut boleh disertai dengan belaian dan usapan lembut di bahagian rambut atau kepala.

Mendakap Dengan Penuh Kasih Sayang Tanpa Mengurut
Setiap wanita sudah pasti akan merasa sangat bahagia apabila pasangan mereka mendakap dengan penuh kasih sayang setelah berhubungan intim.

Dakapan lama boleh dilakukan, tetapi sangat disyorkan untuk mengelakkan mengurut selama mendakap.

Bertukar Fikiran
Kepuasan selepas sesi percintaan membawa suasana santai baik dalam tubuh dan fikiran sehingga saat ini adalah masa yang sangat tepat untuk berkongsi fikiran dengan pasangan mengenai pelbagai perkara baik yang serius maupun senda gurau.

Menikmati Makanan Ringan Sambil Menonton TV Atau Berbual
Wajar jika pasangan akan merasa lapar sehabis bercinta kerana tenaga mereka berkurangan dalam percintaan tersebut. Menikmati makanan ringan selepas bercinta merupakan momen romantis dan berharga yang boleh dilakukan sambil menonton acara TV atau sekadar berbual santai.
Mendedahkan Rasa Cinta
Ungkapan cinta tidak melulu dilakukan ketika bercinta saja, tetapi setelah bercinta pun hal ini perlu dilakukan kerana ungkapan sederhana boleh sangat bermakna bagi wanita.

Hubungan seksual memang cara untuk menunjukkan cinta kepada pasangan, tetapi sekadar ucapan bernada cinta boleh sangat berharga bagi wanita. - Anonymous

No comments:

Post a Comment