Thursday, October 28, 2010

.Cara Mengetahui Wanita Menemukan Kepuasan


Tidak boleh dinafikan, wanita cenderung lebih suka pada lelaki yang mampu memuaskan hasrat seksualnya, walaupun dalam masa yang singkat. Jadi, bagaimana untuk mengetahui apakah isteri itu telah menemui kepuasan atau tidak, boleh dilihat dari tidurnya sesuai berhubungan intim.
Perihal kejantanan agaknya sudah menjadi mitos dan perbezaan pandangan antara lelaki dan wanita. Mitos di kalangan lelaki, siapa pun juga yang boleh berlama-lama melakukan hubungan intim, maka disebut lelaki perkasa. Tak heran kalau lelaki yang mengalami gangguan ejakulasi awal akan merasa tersiksa dan resah jika berbicara tentang seks.

Celakanya, para lelaki menyangka wanita lebih suka pada lelaki yang mampu berjam-jam bermain di ranjang. Padahal sebenarnya wanita justeru menganggap lelaki yang perkasa adalah yang mampu membuat mereka puas dalam permainan ranjang.

Umumnya wanita (isteri) tidak memerlukan perlakuan seks lama-lama di ranjang, tetapi juga tak ingin lelaki pasangannya (suami) punya gangguan ejakulasi awal. Pasalnya, di saat mereka belum terangsang, si lelaki sudah keluar terlebih dahulu.

Ini juga payah. Di mata wanita, bukan lelaki yang boleh berlama-lama di ranjang yang mereka perlukan, meski sebentar tetapi cukup bisa memuaskan hasrat mereka dan membuat kaum wanita ini merasakan orgasme. Untuk melihat seorang wanita merasa puas dalam hubungan seks sangat mudah. Setelah hubungan seks lihatlah cara tidurnya. Jika si wanita tampak tidur gelisah, umumnya hal itu disebabkan ketidakpuasan mereka. Namun, wanita yang tidur lena setelah melakukan hubungan seks, biasanya mereka sudah merasakan orgasme ketika berhubungan intim.

Jika boleh dikata, anggapan lelaki perkasa itu, adalah yang mampu berkaitan seks berlama-lama, tidak sepenuhnya benar. Inilah perbezaan pemahaman masalah seks antara lelaki dan wanita. Kaum lelaki lebih menekankan pada kuantiti lamanya hubungan intim, sementara wanita cenderung memilih kepuasan dari hubungan seks. Mengapa demikian?

Dalam sebuah hubungan seksual pihak wanita lebih cenderung akan merasa kesakitan jika bermain seks terlalu lama. Justeru wanita akan merasakan nikmatnya seks, ketika mereka orgasme. Namun apabila mereka orgasme, yang muncul bukan lagi orgasme. Kaum wanita cenderung mulai merasakan kesakitan.

**Multi Orgasme
Ada juga wanita yang boleh melakukan orgasme sampai beberapa kali. Tetapi untuk bisa mendapatkan orgasme kedua dan ketiga kalinya, biasanya memerlukan waktu yang cukup lama. Sementara pada kaum lelaki, orgasme hanya boleh satu kali. Kalaupun ada yang beberapa kali, itu terdapat pada beberapa lelaki saja.

Sedangkan untuk bisa mendapatkan orgasme, si lelaki memerlukan waktu paling tidak setengah jam untuk siap kembali bertempur. Rata-rata hubungan seks yang normal yang boleh dilakukan lelaki antara 10 hingga 15 minit. Hal yang paling penting dilakukan dalam hubungan seks ini adalah membahagiakan pasangannya.

Jadi, terlalu lama hubungan seks malah menimbulkan penderitaan bagi pasangan. Hal ini disampaikan oleh ahli psikologi seks Amerika. Itu bisa dibuktikan dari sejumlah kajian dengan beberapa poling menggambarkan bahawa seks yang dilakukan dalam masa yang singkat, tapi sanggup memuaskan pasangannya akan berdampak pada keharmonisan rumah tangganya.

Ertinya, baik lelaki mahupun wanita, tidak akan merasakan kesakitan dalam berhubungan seks. Keduanya, sangat menikmati hubungan intim ini, walaupun waktunya sangat singkat. Dalam hal ini, hendaknya si lelaki lebih memikirkan high berkaitan seks daripada lamanya hubungan intim.
**Ghairah Wanita
Masih tentang gambaran ketidakselesaan wanita saat berhubungan intim, jika seseorang wanita dipaksakan bercinta dalam kedudukan menurut kemahuan lelaki. Padahal kaum wanita tersebut tidak merasakan kenikmatan, maka yang timbul hanya rasa sakitnya. Ini akan mengakibatkan, kalau gairah wanita yang sejak semula berkobar-kobar malah akan jadi padam.

Dan saat ghairah tersebut menurun, maka seorang lelaki selayaknya tidak boleh dikatakan kembali ke titik sifar, justeru yang harus dilakukan adalah harus kembali melakukan pemanasan lagi, memancing ghairah pasangannya untuk tetap tinggi.

Oleh kerana itu, jika wanita sudah merasakan kesakitan ketika berhubungan intim dalam posisi tertentu, maka sebaiknya tidak diteruskan kerana pada prinsipnya hubungan intim semata-mata bertujuan untuk mendapatkan kepuasan dari kedua-dua belah pihak, baik lelaki mahupun wanita.
https://youtu.be/mB0lmFWfAgs
...malaysiaria

No comments:

Post a Comment